Az easyJet partnere elkezdi az elektromos hajtóművek fejlesztését
Európa vezető légitársasága még novemberben írta alá a megállapodást, miszerint az Airbusszal és partnerével, a Wright Electronic elkezdi az elektromost meghajtású repülőgépek tervezését. A közelmúltban történt bejelentés szerint a Wright amerikai fejlesztő cég egy 186 ülőhelyes elektromos meghajtású gép megvalósításán dolgozik, amelyet a szárazföldön 2021-ben, a levegőben pedig 2023-ban tesztelnek majd.
A Wright most olyan elektromos rendszeren dolgozik, amely elbírja a 186 üléssel rendelkező kereskedelmi járatokat is, ehhez egy 1.5 MW-os elektromos hajtóművet és hozzá tartozó 3 kilovoltos invertert épít. Ez a két komponens alkotja a Wright forradalmian új Wright1 hajtóművét, és viszi a légiközlekedést közelebb a zéró kibocsájtás felé Európában és szerte világon.
Johan Lundgren, az easyJet vezetője elmondta, nagy izgalommal várják a rendkívül ambiciózus terv eredményeit. „Tudjuk, hogy az utasaink számára is fontos, hogy fenntartható módon közlekedjenek, ezt mutatja, hogy karbon kompenzációs programunk is sikeres volt, de tisztában vagyunk vele, hogy ez csak egy ideiglenes megoldás addig, amíg az új technológiák meg nem érkeznek a piacra.”
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes fedélzeti wifi a Telekom havidíjas ügyfeleinek
- Fedélzeten gyűjt az easyJet az ausztrál bozóttűz áldozatainak
- Tavaly is több mint egymillió gép biztonságát garantálta a HungaroControl
- Karácsonyi díszítés: Csak a házat díszítsük, az eget ne!
- A Fujitsu első díjat nyert az Airbus versenyén
- Éles üzemben is kiválóan teljesített a Remote Tower
- Izgatottan várja a KLM, mit hoz a 2020-as év a technológia és a repülés világában
- A húszas évek elhozzák a városon belüli légiközlekedés forradalmát
- A GEFCO újrafelhasználható konténereiben szállítják az Airbus repülőgépalkatrészeit is
- Még sosem volt ilyen biztonságos a repülés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.