Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!

forrás: Prím Online, 2020. március 2. 11:00

Az azonnali fizetési rendszer bevezetését a felnőtt magyar internetezők 83 százaléka hasznosnak tartja. A rendszertől a hét minden napján, 0–24 órában 5 másodperc alatt teljesülő utalások által nyújtott kényelem mellett a készpénzhasználat visszaszorítását is várják. Másodlagos azonosítót felük tervez regisztrálni, ennek használatát illetően már megjelennek a biztonsággal kapcsolatos félelmek is – derül ki az eNET friss kutatásából.

 

A netezők a készpénzhasználat csökkenését (is) várják az új rendszertől 

Az eNET 2020 februárjában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők 71 százaléka hallott róla, hogy 2020. március 2-án elindul Magyarországon az azonnali fizetési rendszer, melyet 83 százalék hasznosnak tart.

 

__________________________

Az azonnali fizetési rendszer bevezetésével a belföldi, 10 millió forint alatti banki átutalások 5 másodperc alatt megérkeznek a fogadó félhez (a jelenlegi maximum négy óra helyett), és nemcsak munkanapokon, hanem hétvégén és ünnepnapokon is. Az azonnali fizetést használhatjuk majd személyek közti fizetésre (pl. egy közös ebéd számlájának szétosztására), de webshopokban, a hétvégi nagybevásárlásnál, vagy akár a rezsiszámlák kifizetésére is alkalmas lesz. Emellett a bankszámlaszám helyett lehetőség lesz másodlagos azonosító használatával utalni (regisztrált e-mail címmel, telefonszámmal vagy adószámmal).

__________________________

 

Az új rendszer legnagyobb előnyeit abban látják a netezők, hogy hétvégén és ünnepnapokon is teljesülnek majd az utalások (83 százalék), hogy az összeg 5 másodperc alatt megérkezik a fogadó félhez (81 százalék), illetve hogy kényelmesebbé teszi a fizetést (75 százalék). Ennél azonban többet is várnak tőle: 61 százalék véli úgy, hogy a rendszer bevezetése elő fogja segíteni a készpénzhasználat csökkenését hazánkban.

 

 

 

A másodlagos azonosító használatával kapcsolatban már jobban megoszlanak a vélemények: csak minden második netező tervez ilyet regisztrálni bankjánál és/vagy használni másoknak történő utalás során, ugyanis tartanak tőle, hogy a gyorsabb teljesülés miatt nehezebb lesz a téves utalások visszavonása (54 százalék), és a másodlagos azonosító használata kevésbé lesz biztonságos, mint a bankszámlaszám megadása (36 százalék).

 

A legtöbben számlák, rendszeres és eseti díjak fizetésére használnák a rendszert

A netezők a legnagyobb arányban számlák, rendszeres és eseti díjak fizetésére (71 százalék) használnák az azonnali fizetési rendszert, de a személyek közti (56 százalék); a boltban, üzlethelyiségben, illetve a futárnál, csomagautomatánál történő fizetésre (egyaránt 52 százalék) is nyitottak.  

 

 

 

Az azonnali fizetési rendszer új fizetési módokat is biztosít, melyek azonban egyelőre nem minden banknál lesznek elérhetőek. Ilyenek például a fizetési kérelem (melyet kérhetünk például a közműszolgáltatónktól, ezt csak jóvá kell hagynunk az utalás elindításához), vagy a QR-kódos utalás - előbbi lehetőséget a netezők fele, utóbbit 44 százaléka tervezi majd használni.

 

A rendszer indulását tehát nagy várakozás övezi. Ha beváltja a hozzá fűzött reményeket, az nemcsak leegyszerűsíti és meggyorsítja a fizetési folyamatokat, de fontos lépést jelenthet a készpénzhasználat visszaszorításában is.

 

eNET Internetkutató Kft.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59