IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását
Személyre szabott szolgáltatások a vendégeknek, költséghatékonyabb üzemeltetés, „jövőbelátó” karbantartás – többek között ezekkel az előnyökkel járhat a szállodák számára a dolgok internete. Az IoT-ra épülő integrált megoldásokat alkalmazó hotelek lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben a jelenlegi krízis elmúltával.
A szállodába megérkező vendég odalép a recepciós pulthoz és miközben intézi a bejelentkezést, a személyzet távolról felkészíti a szobáját az érkezésére, beállítva a megfelelő hőmérsékletet, árnyékolást, aktiválva a szórakoztató-elektronikai berendezéseket. A látogató a szobájához érve okostelefonjával tudja kinyitni az ajtót, és mire belép, a televízió kijelzőjén anyanyelvén olvashatja el a köszöntő üzenetet és rögtön néhány tippet arra, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe a hotelben, vagy milyen látványosságokat érdemes meglátogatnia a környéken. Az ágytámlába épített panellel, vagy akár a saját mobileszközén is változtathat a hőmérsékleten, felhúzhatja a redőnyt, vagy tompíthatja a világítást.
Elsőre talán kissé utópisztikusnak tűnik, hogy egy szálloda így fogadja a vendégeket, de a már most elérhető technológiák és alkalmazások révén ez könnyen napi rutinná válhat bármelyik hotel számára. Az IoT eszközök, a szenzorok, illetve az intelligens megoldások integrációja révén új szintre emelhetik a vendégélményt a szállodák, ráadásul saját személyzetük munkáját is jelentős mértékben megkönnyíthetik.
„Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, az energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások mély integrációja lehetővé teszi azt, hogy a karbantartók már azelőtt értesüljenek valamilyen problémáról, hogy az egyáltalán felszínre kerülne. Így például ki lehet cserélni a villanykörtéket, mielőtt egyáltalán kiégnének. De ha a vendég valamilyen problémát jelez, akkor az illetékesek azonnal tudnak távolról tájékozódni, és a karbantartók már előzetes információk birtokában láthatnak hozzá a javításhoz” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.
A világ GDP-jének mintegy 10 százalékát adó, és nagyjából a munkavállalók tizedét foglalkoztató turisztikai szektort különösen érzékenyen érintette a mostani krízishelyzet. A World Travel and Tourism Agency (WTCC) elemzése arra hívta fel a figyelmet, hogy az utazási és turisztikai ágazatban 50 millió munkahely került veszélybe és a járvány elmúltával akár 10 hónapot is igénybe vehet majd, mire magához tér az iparág. A vendéglátóipari adatokat elemző STR (Smith Travel Research) szerint pedig a március 21-én zárult hétnapos időszakban az egy évvel korábbihoz képest az olaszországi hotelekben 96, a kínaiakban 68, az angliai szállodákban 67, míg az amerikaiakban 59 százalékos visszaesést tapasztaltak a foglalásokban.
Ahogyan arra a WTCC is figyelmeztet, a válság után hosszabb időt vehet igénybe, mire a szállodák újra visszatérhetnek a szokásos üzletmenethez és persze az is nagy kérdés, hogy a gazdasági nehézségek hogyan hatnak majd a fogyasztókra, lesz-e lehetőségük utazgatni, hotelekben megszállni. Ilyen helyzetben az újranyitó szállodák számára kulcsfontosságú lesz, hogy minél alacsonyabban tartsák üzemeltetési költségeiket, illetve minél vonzóbb szolgáltatásokkal várják a vendégeket. Ezeket a törekvéseiket képesek jelentős mértékben támogatni az IoT-ra épülő rendszerek, illetve a fejlett energiamenedzsment és épületüzemeltetési alkalmazások.
„A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség akár 32 százalékát is megtakaríthatják, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik. Az EcoStruxure megoldások használatával emellett jelentősen csökkenhetnek az épület teljes életciklusára vetített költségek az üzemeltetési és karbantartási hatékonyság növekedésének köszönhetően” - tette hozzá Veller Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Új korszak jön a szerverek hűtésében
- Hadat üzent a nemek közötti egyenlőtlenségnek a Schneider Electric
- Az autókat, a munkagépeket és a babakocsikat is hálózatba kapcsolja a Bosch
- Milliárdos beruházásokkal erősített a Schneider Electric
- A Cisco megjósolta mi várható 2023-ra
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
- Új típusú tárolásért kiált az IoT
- E-autókkal a klímaváltozás ellen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen
Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el.
K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon
A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re.
Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is
Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.