A koronavírus-válság hatása az IT-területre Magyarországon
Itthon a vállalatok pár nap alatt, lényegében zökkenőmentesen álltak át az otthoni munkavégzésre – mutatta ki a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (MVISZ) és az IFUA Horváth & Partners felmérése. A válaszolók 91%-a állította, hogy az átállás nagyon jól sikerült.
A felmérésben résztvevő szervezetek közel 40%-ánál mindenki otthonról kezdett dolgozni, s további 30%-nál a dolgozók több mint fele váltott home office-ra. A működés átszervezésében is nagyon gyorsak voltak a vállalatok: kétharmaduk már túl van azon, hogy az új körülmények között stabilizálja működését, s most új működési modellt alakít ki – ismertette a felmérés eredményeit Tanács Zoltán, az IFUA Horváth & Partners partnere az MVISZ digitális munkacsoportjának online ülésén.
Mint mondta, a válaszadók több mint kétharmada arra számít, hogy vállalatának árbevétele csökkenni fog. Mégis, több mint 40% szerint az IT költségvetését bővítik. A részletek azt mutatják, hogy a koronavírus-válság nagy változásokat hoz az IT munkájában, s ezek között vannak pozitívak és negatívak is. A vállalatok 22%-ánál indulnak új IT-projektek, miközben 16%-ánál szelektív módon leállítanak projekteket. 17%-nál rendeltek el létszámstopot, de 13%-nál bővítik az informatikai területet.
Jó hír, hogy a kialakult helyzet a válaszadók harmadánál pozitív irányba mozdította el az IT biztonságot, s 45%-nál a nagy terhelés ellenére sem változott a biztonság szintje. 23%-nál azonban a tömeges távmunka kikényszerítette a biztonsági szabályok enyhítését.
A válaszadók túlnyomó többsége, 80%-a úgy gondolja, hogy a válság hosszabb távon is pozitívan hat az IT, illetve a CIO szerepére. A többiek szerint ebben nem lesz változás, de rosszabbodásra senki sem számít.
Az MVISZ digitális munkacsoportjának ülésén beszámolt tapasztalatairól Svébis András, a MOL Nyrt. CIO-ja, Gál István, a MAVIR CIO-ja, Szöllősi Tibor, a Magyar Posta Zrt. IT üzemeltetési igazgatója és Fekete Csaba, a Szegedi Tudományegyetem Gazdasági Főigazgatóságának irodavezetője. Az elmondottak igazolták a felmérés megállapítását, mely szerint a magyarországi IT-szervezetek sikeresen álltak helyt a koronavírus-válságban. Mint Strausz György, az MVISZ elnöke, a Stelius csoport CIO-ja záró előadásában rámutatott, az IT-szervezetek jól jöttek ki ebből a nehéz helyzetből, s most már az a kérdés, hogy a jövőben hogyan tudják hasznosítani a róluk kialakult pozitív képet.
A felmérésről
A Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége és az IFUA Horváth & Partners idén április-májusban végzett felmérést arról, hogy a koronavírus-válság hogyan hatott a vállalati IT szervezetekre. Tíznél több iparágból 78 informatikai vezető töltötte ki a felmérést, a kitöltők fele ezernél több embert foglalkoztató nagyvállalatnál dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- A SZTAKI segítségével elsőként sikerült genetikai alapon modellezni a járvány magyarországi terjedését
- A turizmus újraindulására vírusmentes tisztasági protokollal állnak készen a különjárati buszok
- Bárki küldhet kávét a kórházakban robotoló hőseinknek
- Telefonunkban tárolhatjuk hiteles koronavírustesztünket egy magyar fejlesztésnek köszönhetően
- Ezek a stabil és fejlődő iparágak a járványhelyzetben
- Többet és többször rendelünk online
- Már elérhetők az államilag támogatott kurzusok a Codecoolnál
- Az informatikusok 30%-a egyáltalán nem fél attól, hogy elveszíti munkáját
- Koronavírus: Hogyan dolgozzunk az irodától távol?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.