Bevált az intelligens üzemanyagkút-rendszer a Volánbusznál
Hozzájárulás a felhasznált üzemanyag mennyiségének csökkenéséhez, az utaspanaszok hatékonyabb kivizsgálása, esetleges járatkimaradások megelőzése, naprakész adatok, műszaki problémák feltárása, új alapokra helyezett, fenntarthatóbb üzemeltetés – csak néhány példa, hogy milyen eredményeket hozott az i-Cell egyedi fejlesztése a Volánbusznál. A három megyében 2019-ben bevezetett komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszer folyamatosan ellenőrzi a gázolaj mennyiségét a beszerzéstől a felhasználásig.
A Volánbusz Zrt. jogelődje, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ (ÉMKK) Zrt. 2019 elején vezette be az i-Cell által fejlesztett intelligens üzemanyagkút-rendszert. A beruházás részeként közel ezer autóbuszt szereltek fel i-Fleet nyomkövető egységgel, és 12 kutat automatizáltak, majd hangoltak össze a zárt üzemanyag-felügyeleti rendszerrel. Az ÉMKK Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye helyközi közlekedését, valamint Nyíregyháza, Ózd, Kazincbarcika, Tiszaújváros, Balmazújváros és Hajdúszoboszló helyi közlekedését biztosította a közlekedési központok tavaly őszi integrációjáig. A Volánbusz ezer buszra és 20 üzemanyagtartályra kialakított, komplex üzemanyag-monitoring és -kontrollingrendszert vett át az ÉMKK-tól, amely azóta is működik. Lényege, hogy a kútra való beérkezéstől egészen a motorban történő elégetésig végigkövethető az üzemanyag útja. A hálózat egyes pontjain mért tankolási adatok automatikusan bekerülnek a felügyeleti rendszerbe, amely a várttól eltérő értékek esetén azonnal riaszt.
Az eddigi tapasztalatok igazolták az intelligens üzemanyagkút-rendszer hatékonyságát. Bevezetése óta a volt ÉMKK szervezeti egységeinél folyamatosan csökken a felhasznált üzemanyag mennyisége, ami más tényezők (hőmérséklet, üzemanyag-megtakarítást ösztönző rendszer, menetrend, utazási szokások változása) mellett az i-Cell fejlesztésének is köszönhető. Az üzemanyag-monitoring operatív tevékenységét, valamint a további szakterületek munkáját, napi feladatainak elvégzését nagymértékben támogatják az i-Fleet által szolgáltatott adatok.
A beérkező tankolási információk napi szintű elemzése segíti a szakembereket annak megállapításában, hogy az esetleges fogyasztásnövekedést műszaki probléma, megváltozott forgalmi körülmény, idegenkezűség vagy rosszul megválasztott vezetéstechnika okozta-e. Az i-Fleet olyan területeken is hatékony segítséget nyújt, mint például a klímaberendezés és a fűtés működésével kapcsolatos utaspanaszok kivizsgálása, a járművek pontos helyzetének meghatározása műszaki mentésnél, az alacsony akkumulátorfeszültség érzékelése a telephelyeken parkoló autóbuszoknál (esetleges járatkimaradások megelőzése), a felhasznált üzemanyag-mennyiség ellenőrzése szervizeléskor, a menetlevél-módosítások elmaradása vagy a rendszer esetleges szabotálása.
Az i-Cell a Volánbusszal együttműködve a jövőben további fejlesztésekkel segíti az intelligens üzemanyagkút-rendszerben rejlő lehetőségek még jobb kihasználását.
Kapcsolódó cikkek
- Már applikációval is vehetünk 30 napos bérletet a Volánbusz járataira
- Közlekedési mobiljeggyel vehetők igénybe a Volánbusz járatai
- Üzleti növekedés 2019-ben az i-Cell-nél
- Tudjuk biztonságban kedvenceinket szilveszterkor is!
- A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén
- Balatonkerülő verseny az i-Cell nyomkövető rendszerével
- Egyedülálló parkolási okosmegoldás a büntetések kizárására
- Elektronikus útdíj: folytatódik a Waberer’s és az i-Cell szakmai együttműködése
- Megkezdődött az Alba Volán elektronikus utastájékoztatási rendszerének tesztüzeme
- A finnek érdeklődését keltette fel a magyar e-útdíj rendszer
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.