Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
Öt évvel megújította a szolgáltató kérelmére a Mária Rádió Frekvencia Kft. ceglédi jogosultságát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az e heti ülésén. A testület rádiós részletfizetési kérelmeket bírált el, és bírságot rótt ki a TV2 és a Rádió 1 szolgáltatóira, amiért előbbi burkolt reklámot tett közzé, utóbbi pedig nem megfelelő korhatár-besorolással és időben közvetített egy műsort.
A koronavírus-járvány okozta bevételkiesésre tekintettel, kérelemre a Médiatanács engedélyezte a fővárosi Sláger FM, a veszprémi Méz Rádió, a zalaegerszegi, a debreceni és a budapesti Best FM, a szolnoki Amadeus Rádió, a miskolci Rádió M, valamint a fővárosi Rádió 1 szolgáltatójának és az azzal hálózatba kapcsolódó nyolc vidéki jogosultság üzemeltetőjének, hogy a harmadik negyedéves médiaszolgáltatási díjaikat ne egy összegben, hanem három havi részletben fizethessék be.
A Médiatanács a szolgáltató kérelmére további öt évvel – 2025. november 8-ig – megújította a Mária Rádió Frekvencia Kft. Cegléd 88,3 MHz helyi rádiós frekvenciára szóló jogosultságát, így azon továbbra is a közösségi jellegű Mária Rádió Cegléd hallható majd.
A testület elvégezte a rádiós szolgáltatók műsorkvótákra vonatkozó 2019-es kötelezettségteljesítésének vizsgálatát is, ennek nyomán néhány tízezer forintosbírságot szabott ki a 101,7 Pécs FM, a mezőtúri Pont Rádió, a budapesti Spirit FM és a nyíregyházi Mustár Rádió szolgáltatóira, amiért eltértek a törvényben előírt kötelezettségeiktől.
A TV2 szolgáltatójára 520 ezer forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért a csatorna a Trendmánia egy-egy februári adásában a műsort támogató utazási iroda és egy konyhai cikkeket áruló bolt termékei, szolgáltatásai burkoltan reklámozta a szerkesztett tartalomban, azok megvásárlására sarkallva a nézőket. Ilyet a törvény csak reklámblokkban engedélyez; a közvetlen népszerűsítést más műsorrészben, így műsorszámon belül sem teszi lehetővé.
A Rádió 1 szolgáltatóját hallgatói bejelentés alapján indított – hatósági eljárásában, a gyermekvédelmi szempontokat figyelembe véve 550 ezer forintos bírság megfizetésére kötelezte a tanács, amiért a Balázsék című, 12 éven aluliaknak nem ajánlottként besorolt műsort nem megfelelő időpontban és korhatár-besorolással sugározta egy áprilisi reggelen. A műsorban – a műsorvezetők szexuális töltetű témákról direkt, erőteljes utalásokkal beszélgettek és viccelődtek – ezért az kizárólag este 9 és hajnali 5 óra között kerülhetett volna adásba, 16-os korhatárjelzéssel.
A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Közzétette az NMHH a 2019-es országgyűlési beszámolóit
- Helyi és körzeti tévék kapnak 122 millió forintos támogatást
- Médiatanács: Újra szólhat az Európa Rádió Miskolcon
- Pályázati lehetőség közösségi televíziók és rádiók részére
- Huszonegy rádió huszonnégy műsora kapott közel 75 millió forintos támogatást
- Tovább szólhat a Kunság Rádió és a Halas Rádió
- Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács
- Tizenkilenc televízió és rádió kap több mint 115 millió forintos támogatást
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.