Második hullám a neten: újra robbantanak a hazai webáruházak?
A koronavírus-járvány első hullámában 30 százalékkal nőtt a weboldal-látogatások száma Magyarországon 2019 azonos időszakához viszonyítva. A több mint 75 ezer magyar weboldalt üzemeltető Tárhely.eu Kft. az új webes szolgáltatások, a webshopok és a weboldalak számának jelentős növekedése, valamint a webes ügyintézés megnövekedett szerepe miatt ősszel az internetes forgalom szárnyalására számít.
A koronavírus megjelenése Magyarországon is alapjaiban változtatta meg az életet, ennek következtében a webes forgalom is sosem látott magasságokba emelkedett. Hazánk legismertebb és legnépszerűbb tárhelyszolgáltatója, a Tárhely.Eu Kft. adatai szerint 2020. március 15. és 2020. június 30. között 30 százalékkal nőtt az ügyfeleik látogatóinak száma, háromszor többen telepítettek webáruházat, és háromszor többen fogtak bele új weboldal készítésébe, mint 2019 azonos időszakában.
"Bár rengeteg cég köztudottan a kényszer miatt reagált a koronavírus-járványra, és fordult az internetes világ felé, azonban sok vállalkozó az évek óta dédelgetett ötletei megvalósításába vágott bele, ami szintén forgalomfelhajtó tényező lesz. Sokan az első hullám alatt megkezdett komplex fejlesztéseket csak a következő hónapokban fogják aktiválni. Így tehát nem csupán mennyiségi, minőségi javulásnak is lehetünk a szemtanúi” – kezdte Kárpáti Zoltán, a Tárhely.Eu Kft. szakembere, aki a webes forgalom újbóli erős növekedését prognosztizálja.
„Második hullám, Black Friday, karácsony. Teljesen egyértelmű, hogy még nagyobb robbanásra is számíthatunk” – tette hozzá Kárpáti.
Mivel rengetegen rájöttek az online vásárlás előnyeire, várhatóan ezt a szokást a jövőben is megtartják, ami például azt is eredményezheti, hogy már októbertől elkezdődik a karácsonyi vásárlási láz az interneten.
Nem csak a webshopok forgalma nőhet
A webshopok térhódítása mellett több okból is az internetes forgalom erős növekedésére lehet számítani. Nagy számban jelentek meg az új webes szolgáltatások, többek között az online oktatás vagy az online üzleti találkozók, konferenciák területén, melyek egy darabig biztosan nem tűnnek el az életünkből. Emellett rengeteg helyen megteremtették a lehetőséget a webes ügyintézésre, amivel rengeteg ügyfél él is.
Fotók (forrás: Tárhely.Eu)
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Megtépázta a koronavírus a nyomdaipart
- SAP-ügyfelek podcast-interjúi a karanténidőszakról
- Rekordbővülést hozott a koronavírus az e-kereskedelemben
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
- Csak látszólagos a bőség a munkaerőpiacon
- Sok céget a kiszámíthatatlan kommunikáció vitt csődbe
- Magyar biotech innováció segíthet megelőzni a munkahelyi koronavírus-gócpontok kialakulását
- Az üzleti szektor is beszáll az életmentő projektbe
- Új technológiával fejlesztenek a webshopok
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.