Online konferenciát rendez a Neumann Társaság
Miért fontos ismernünk Sophiát, az első humanoid robotot? Hogyan kaphatott állampolgárságot és vajon mennyire szükséges felkészülnünk a jövőben arra, hogy életünket intelligens bitek hálozzák be? A Neumann Társaság 2020 november 4-én A jelenből a digitális jövőbe címmel online konferenciát szervez, amelyen a napjainkban már elérhető, de az életünket a közeljövőben jelentősen befolyásoló technológiákban rejlő lehetőségeit, illetve ezek esetleges kockázatait ismerhetik meg a résztvevők.
A jelenből a digitális jövőbe konferencia 2020. november 4-én 14 órakor kezdődik és 19 óráig tart, hogy akár érdeklődő diákoknak is lehetőségük legyen részt venniük rajta. Az interaktivitás jegyében a nézőknek lehetőséget biztosítanak arra is, hogy kérdéseket tegyenek fel az előadóknak. Az eseményre előzetes regisztrációt követően bárki díjmentesen becsatlakozhat az interneten keresztül.
A jelenből a digitális jövőbe konferencia megnyitó előadását ifj. Székelyhidi László matematikus tartja majd, akinek tudományos eredményei napjaink szuperszámítógépeivel készített időjárási előrejelzések alapját képező modellezést tették hatékonyabbá.
George Tilesch, vagyis Tilesch György, az amerikai Fehér Ház MI-etikai munkacsoportjának tagja, a Neumann Társaság Mesterséges Intelligencia Nagykövete, és a BetweenBrains: Taking Back Our AI Future című könyv társszerzője, a gépi intelligenciákban rejlő lehetőségekről, illetve ezek kockázatairól tart előadást, külön kitérve a téma magyarországi vonatkozásaira.
A konferencián Szökőcs Csaba, az evosoft Hungary munkatársa Ördögi mesterségek – a jövő munkahelyei címmel tartja meg előadását, amelyből a nézők azt tudhatják meg, hogy milyen hivatásban fognak gyermekeink, unokáink dolgozni. Dr. Prónay Szabolcs, a Szegedi Tudományegyetem adjunktusa azt fogja kifejteni, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a közösségi tudás alkalmazhatóságára.
Popovics László, az OTP Bank innovációs menedzsment osztályának vezetője Digitális avatár című előadásában azt fogja bemutatni, hogy a digitalizálódó munkavégzés milyen kihívásokat és új feladatokat hoz el.
Dr. Szűts Zoltán, a Milton Friedman Egyetem oktatója, digitálismédia-, és pedagógiakutató Ki tanít kit? című előadásában azt magyarázza el, hogy a tanári hivatás miként alakul át a digitális technológiák elterjedése nyomán.
Dr. Nagy Ádám, a Selye János Egyetem kutatóprofesszora az X-, Y-, és Z-generáció tagjainak sajátosságaiba fogja beavatni a nézőket, illetve elmagyarázza, hogy kiket is tekintünk az Alfa-generáció tagjainak, és nekik mik a legfontosabb ismérveik.
Kapcsolódó cikkek
- Robotembert és mobilappot is díjaztak az idei Neumann Versenyen
- Mind a négy magyar csapattag ezüstérmet szerzett a Nemzetközi Informatikai Diákolimpián
- Nyolc ország személyesen, hat ország online vesz részt a Közép-Európai Informatikai Diákolimpián
- Magyar oktatórobottal gyakoroltak a gyerekek Szegeden
- Robotikával erősít a Neumann Társaság
- Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon
- Elérhető a magyar nyelvű MI és robotikai képzés
- Hogyan lehetne hatékonyabban elterjeszteni a digitális írástudást az EU-ban?
- ECDL-bizonyítványt ad a Neumann Társaság a jeles informatikaérettségiért
- Online is le lehet tenni az ECDL-vizsgát a koronavírus-járvány alatt
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.