Envision Forum: minden iparágban értéket teremt a digitalizáció!

forrás: Prím Online, 2021. április 16. 16:37

Az első olyan év, amikor igazán komolyan vettük a digitalizációt! Milyen értékeket tart meg az üzleti szféra abból a működési modellből, amelyre a pandémia alatt, részben kényszerűségből állt? Hogyan lesz emberi és miként lesz értékes a digitalizáció? Nézze, vagy hallgassa újra a Microsoft Envision Forum 2021 legérdekesebb beszélgetéseit és gondolatait.

A Microsoft Envision Forum 2021 rendezvényt idén több, mint 1500-an követték a digitális térben és jó hír, hogy valamennyi beszélgetés, előadás bármikor visszanézhető. Hallgassa vagy nézze meg újra és ossza meg munkatársaival is; mit gondolnak, mit tapasztaltak meghatározó vállalati, intézményi vezetők a digitalizációról!

 

„2020 volt az az év, amikor mindenki, nemcsak a vállalatok, nemcsak az állam és az önkormányzatok, de mi magánemberek, családtagként és barátként is elkezdtük komolyan venni a digitalizációt. Tavaly számos vállalat és szervezet vitt végbe valóban innovatív dolgokat és ért el valódi előrehaladást” – mondta Christopher Mattheisen, a Microsoft Magyarország ügyvezetője.

 

 

 

Mindenütt ott tudtam lenni” – mondta Kapitány István, a Shell energiavállalat globális alelnöke, aki hidegkút-ófalui otthonából irányította a vállalatát, mind a 46000 kereskedelmi egységgel, amely félmillió alkalmazottal működik, összesen mintegy nyolcvan országban. „Az évnek ez a szakasza rendszerint a tervezéssel zajlott. Ezidáig ez azt jelentette, hogy 10-12 országot látogattam végig, beszélgettem a vezetőkkel, Indonéziától Amerikáig, idén viszont mindenhol ott tudtam lenni. A nagy létszámú értekezletekkel és a visszajelzésekkel, az emberek arcára írt reakciókkal sem volt probléma, hála a Teams-nek” – mondta a Kapitány István, aki azért arra számít, hogy a jövőben ismét utazni fog, de feleannyit: kétszáz helyett már csak száz napot az évből. Mint mondta, a digitális fejlesztések, különösen a mesterséges intelligencia, olyan területeken is óriásit segít, mint a törzsvásárlóknak szóló ajánlórendszer, vagy éppen a karbonsemleges működés és a költségkontroll – mindezeken a területeken óriásit léptek elő a technológiának köszönhetően.

 

Adattudósoknak köszönhetjük az személyre szabott vakcinákat, vagy éppen a rák, vagy az autoimmun betegségek elleni terápiát? Dr. Lisziewicz Julianna immunológus komoly reményeket táplál ezirányban, köszönhetően annak, hogy nagy tömegű adatok mesterséges intelligenciára épülő elemzésével vizsgálják a különböző genetikai állományú emberekben megfigyelhető koronavírus-immunválaszokat, kutatásuk óriási jelentőségű a koronavírus elleni küzdelemben. „Azáltal, hogy genetikai adatokból előre jelezhetők az immunreakciók, eljuthatunk oda, hogy ez a rák és az autoimmun betegségek kezelésében is előbbre visz” – mondta az immunológus, aki szerint óriási kihívás volt, hogy a biológusok és az immunológusok, valamint az informatikusok és az adattudósok szinte meg kellett, hogy tanulják egymás szakmájának alapjait annak érdekében, hogy a felhő alapú rendszerekben a tudományos kutatás szolgálatába állíthassák a technológiát.

 

„Az informatikusok, adattudósok kellett volna, hogy megértsék a biológiai, immunológiai problémát, bele kellett ásniuk magukat, hiszen e nélkül nem megy a probléma megoldása” – mondta a kutató. 

 

 

 

Hasonlóról számolt be Haraszti Csaba, az Egis törzskönyvezési főosztályának vezetője, cégüknél az AI-t szak szövegek fordítására állították be, amit korábban emberek végeztek, meglehetősen hosszú idő alatt. „Az informatikusnak meg kell tanulnia gyógyszerészül, de a folyamat végén a vállalat rengeteg kreatív energiát fektethet más, értékteremtő folyamatokba, a szövegek konvertálását pedig elvégzi a technológia. Mindezt helytől és időtől is függetlenül” – mondta a szakember.

 

A Microsoft Envision Forum további érdekes beszélgetései megtekinthetők ezen a linken.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59