Megjelent az ARworks első VR játéka a Metaverzumban
Az ARworks – Magyarország vezető üzleti VR/AR/Érintőképernyő és Metaverzum megoldásszállítója – elkészítette első Oculus Quest-n futó Virtuális Valóság játékát és ehhez megnyitotta a Metaverzumban a játéknak otthont adó talán első Arénát, a SensoDome-t.
A SensoDome csak a digitális világban létezik de ugyanúgy sőt igazából egyszerűbben látogatható nézőként, mint egy igazi. Az érkezők avatárjukkal jelennek meg a nézőtéren, ahonnan nyomon követhetik a többi versenyző küzdelmét. E mellett többet is tud a valódi sportcsarnokoknál – ha nézőként kedvet kap hozzá, bárki maga is rögtön játékossá válhat és ehhez csak játékra kell jelentkeznie a lelátón előtte lévő gombbal és a Dome tetején lévő eredményjelzőn azonnal követheti, hogy mikor kerül sorra.
Avatarunkat a ma már piaci standardnak számító Ready Player Me avatar platformon lehet elkészíteni – ennek megfelelően választhatunk akár a miénkre tényleg hasonlító hajat, szemet, orrot, kezet, de teljesen kitalált, például szárnyas lényekké is válhatunk.
A gladiátor-küzdelem jellegű játék során a SensoDome négy belső, színes kapujának – melyek, mivel a játék Virtuális Valóság alapú, körbeveszik a játékost – valamelyikéből véletlenszerűen, egyre gyorsabban és gyakrabban érkező pörgő kockák elől kell elugrani. A cél minél több kocka kikerülése a rendelkezésre álló öt életből minél kevesebb felhasználásával.
A színes kockák érkezhetnek szemből, oldalról vagy éppen a hátunk mögül. Mivel kockák egyre gyorsabban jönnek, a játékos a mellett, hogy láthatja azokat, hallja is annak a kapunak kimondva a színét, ahonnan a következő kocka repül felé.
Most a játék első, ingyenes verziója tölthető le és a mellett, hogy egy szórakoztató Virtuális Valóság élményt akartunk nyújtani, az is célunk volt, hogy megmutassuk, mit is jelent, ha egy játék a Metaverzumban érhető el. Hiszen ekkor a metaverzum digitális lakói nemcsak játékosként, de legalább annyira nézőként is beléphetnek a játékba – ekkor a szórakozás, ahogy az a való világban is van, nem a játék, hanem mások játékának nézése. Ezt, kicsit múlt századi módon, már ma is meg lehet tenni, hiszen lehetőség van a profik játékát követni, úgy, hogy ők saját játékuk élő videóját streamelik. De a Metaverzum megközelítés ennél sokkal teljesebb immerzivitást tesz lehetővé – be tudunk lépni abba a digitális 3 dimenziós térbe, ahol a játék zajlik, láthatóvá válunk mind a játékosok mind a több néző számára.
A SensoDome persze csak példa egy ideális Metaverzum megoldásra: egy sokfelhasználós, interaktív 3D térre, ahová a látogatók avatarként lépnek be és ahol beszélgetni tudnak egymással. A tér sok más mellett lehetne egy showroom, egy promóciós helyszín vagy éppen egy oktatóterem is, attól függően, milyen üzleti célokat szeretnénk a 3Ds digitális világban elérni.
Kapcsolódó cikkek
- A Discovery Sports eseményeihez a metaverzumban kapcsolódhat a közönség
- Ingyenes Minecraft játékok a fagyott világból
- Fenntartható lesz-e a metaverzum?
- Különleges Playmobil-figurákkal és miniatűr háztartási gépekkel jelentkezik az LG
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
- A metaverzumban erősít a Profession.hu
- Freuddal csábít turistákat a Metaverzumból Bécsbe a Wien Tourismus
- A virtuális valóság küszöbén – Üzleti lehetőségek a metaverzumban
- A metaverzum átformálja a világ működését
- Betör a munkahelyekre a metaverzum, szintet lép az AI
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újgenerációs, sajátmárkás készülékek a Telekomnál
A Telekom május 23-án piacra dobja az újgenerációs, saját márkás készülékeit, a T Phone 2 5G-t és T Phone 2 Pro 5G-t. A telefonok nagyobb teljesítményű processzorral, fejlett kamerarendszerrel és kiváló minőségű kijelzővel érkeznek, hogy optimalizált játék- és streaming-élményt nyújtsanak felhasználóiknak.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
A NIS2 direktíva számos követelményt fogalmaz meg az EU-tagállamok kiber- és információbiztonságára vonatkozóan. Magyarországon a „2023. évi XXIII. törvény a kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről”, azaz a „Kibertan-törvény” implementálja a direktíva rendelkezéseit, melynek értelmében az érintett vállalatoknak 2024. június 30-ig regisztrálniuk kell magukat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) által kijelölt online felületen.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.