Elérhető a Google Gemini ultra változata a Gemini Advanced
Elérhetővé vált a Google legfejletteb AI rendszere a Google Gemini ultra változata. Magyarországról 8790 Ft havi díj mellett elérhető, 2 hónapos ingyenes próbaidőszakkal, az eredeti hírek szerint csak anygol nyelven, de úgy tűnik magyar nyelven is kommunikál.
Google Gemini Ultra
Iparági pletykákból már lehetett tudni, hogy a héten megérkezhet a Google Gemini legmagasabb szintű változata a Gemini Ultra. A bejelentés ma megtörtént.
A Bard nyugdíjba vonul és helyébe a Gemini lép (a Bard átnevezésre kerül). A mostani Bard már a Gemini Pro verziójával használható 230 országban, magyar nyelven is.
Mostantól azonban elérhetővé vált a Gemini Ultra modellen alapuló Gemini Advanced néven futó szolgáltatás és az ehhez kapcsolódó mobil applikációk is.
A Gemini Advanced tehát a szolgáltatás neve és e mögött álló nyelvi modell a Gemini Ultra 1.0.
A Google saját tájézkoztatója szerint a harmadik fél által készített felmérés szerint a Gemini Advanced a legpreferáltabb chatbot a jelenlegi piacvezetők közül.
A Gemini Advanced sokkal alkalmasabb az olyan rendkívül összetett feladatokra, mint a kódolás, a logikus gondolkodás, az árnyalt utasítások követése és a kreatív projektekben való együttműködés. A Gemini Advanced nemcsak hosszabb, részletesebb beszélgetéseket tesz lehetővé, hanem jobban megérti a korábbi felszólítások kontextusát is – írja a Google.
A Gemini Advanced jelenleg 150 országban érhető el – köztük Magyarországon is, és többen is jeleztétek, hogy magyarul is tud.
A Gemini Advanced a vadonatúj Google One AI Premium Plan részeként érhető el 19,99 $/hó áron, két hónapos ingyenes próbaverzióval. Ezzel a csomaggal a Google AI és legújabb fejlesztéseink legjavát élvezheti, valamint a meglévő Google One Premium csomag minden előnyét, például a 2 TB tárhelyet. Emellett az AI Premium előfizetők hamarosan a Geminit is használhatják a Gmailben, a Dokumentumokban, a Diákban, a Fóliákban, a Táblázatokban és más programokban (korábbi nevén Duet AI) – írja a Google.
Jönnek a Gemini applikációk
A Gemini mobil applikációkon keresztül is elérhető lesz, először Android-ra, majd iOS-re is. Az App segítségével például készíthetünk fotót és ezen fotó kapcsán kérhetjük az AI segítségét, hangutasításokkal.
Szerző: Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője
Kapcsolódó cikkek
- Digitális átállás: néha nem árt egyet hátra lépni
- Magyarországon is megérkezik a boltokba a Samsung Galaxy S24 széria
- Ha megismerjük az AI-t, kevésbé tartunk tőle
- A PwC a Harvey jogi mesterséges intelligencia bevezetésével utat nyit az AI-technológiának
- CES 2024: A mindennapokba beszökött a jövő
- A Google, a HP és az ASM is csatlakoztak a Schneider Electric kezdeményezéséhez
- MI-alapú, 2024-es LG innovációk a CES-en
- A Bosch generatív mesterséges intelligenciát alkalmaz a gyártásban
- Adatvadászok áldozata lehetsz, ha felülsz a trend-vonatra
- Új AI PC-élményeket kínál a Lenovo
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.