Ingyenesen elérhetők lesznek a neten az 1920-s évek lengyel filmjei
Bogdan Zdrojewski kulturális és nemzeti örökségi miniszter a Dziennik Gazeta Prawna című gazdasági-közéleti napilapnak elmondta, hogy a régi filmek egy éven belül, míg a nemzeti digitális archívum gyűjteménye két-három éven belül lesz ingyenesen online elérhető. Folyamatban van a színházi és operaelőadások regisztrálása is.
A legnagyobb gondokat a köztelevízió háború utáni archívumának digitalizálása jelenti, mert az utóbbi években az értékes anyagok, azaz több sorozat és film védelmét szerződésekben rögzítették.
A nemzeti könyvtár már digitalizálta a lengyel klasszikus irodalmi műveket. A http://www.polona.pl/dlibra címen több mint 35 ezer dokumentum érhető el; a szépirodalmon kívül többek között a legfontosabb tudományos értekezések, történelmi dokumentumok, grafikák és térképek találhatók meg itt. A www.europeana.eu címen elérhető európai digitális könyvtárból már több mint 20 millió dokumentumot, könyvet, képet, fotót és zeneművet lehet letölteni. A gyűjteménybe azok a kulturális alkotások kerülnek be, amelyek szerzői jogainak védelmi ideje lejárt, így az Európa Bizottság irányelvei szerint mindenki számára elérhetővé kell tenni. A brüsszeli testület tavaly októberben kérte a EU országait a digitalizációs folyamat felgyorsítására.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Kedvezményes színházjegyek az interneten
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.