Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy új büntetés sújthatja a weboldalakat, ha azok a felhasználókat zavaró felugró ablakokat jelenítenek meg.
Vége a felugró ablakoknak
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy a jövő év elején, egészen pontosan 2017. január 10-étől új büntetéssel sújthatja a weboldalakat – számolt be róla az ite.hu SEO portál.
A közlemény szerint elszaporodtak azok a weboldala, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy lájkoljanak egy Facebook oldalt, vagy éppen hírlevél feliratkozásra ösztönöznek.
A Google szerint ezek a megoldások azonban rontják a felhasználói élményt, hiszen a Google találati listájáról azért érkeznek az emberek egy adott weboldalra, hogy ott a tartalmat elolvashassák, nem pedig azért, hogy különböző ajánlatokat kelljen elfogadniuk.
A közlemény szerint az ilyen módszerek különösen a mobil eszközök esetén idegesítőek, hiszen, itt a kisebb képernyőméret miatt gyakran a felugró ablakok bezárása is nehézkes.
Ezért döntött úgy a keresőóriás, hogy a jövő év elejétől kezdve azokat a mobil-oldalakat, amelyek ilyen módszerekkel élnek hátrébb sorolja találati listáján. Magyarán szólva egy újfajta automatikus, azaz algoritmuson alapuló büntetést vezet be a cég.
A büntetés hátrasorolása lesz, de a közlemény hangsúlyozza, hogy ha a felhasználói szándék egyértelmű, akkor ezek az oldalak is megjelenhetnek a találati listán.
A süti maradhat
A Google konkrét képekkel is illusztrálja mely felugró ablakok elfogadhatóak, és melyek nem. Sőt tételesen felsorol néhány olyan példát, amely nem ütközik az új büntető-algoritmussal.
Így például nem bünteti a keresőóriás azokat a felugró ablakokat, amelyek törvényi kötelezettségnek tesznek eleget. Ilyen lehet a cookie, azaz süti engedélyezés, vagy az életkor-elfogadó ablak, például a felnőtt tartalmú oldalak esetén.
Az új szabályozás fájdalmas lehet a weboldalak számára, hiszen a felugró ablakok kiváló lehetőséget teremtetek például hírlevél feliratkozók gyűjtésére. Egyelőre kérdés az is hogy a felugró reklámok vajon milyen elbírálás alá esnek.
A hazai webáruházakban is egyre népszerűbbek a kilépési szándéknál felugró ablakok, bár a Google nyilatkozata erre nem tér ki, de úgy tűnik, ezeket nem érinti majd az új szabályozás.
Nem lesz mobilbarát címke
A közleményben a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy megszűnteti a mobil-barát címkét a találati listáján. A bejelentés szerint a mobil kereséseknél a találatok 85%-a már mobilbarát weboldalt mutat, így szükségtelenné vált a mobilbarát oldalak külön címkézése.
Kapcsolódó cikkek
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- „All-in-one” átjárók KKV-knak
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.