A digitalizáció útján

forrás: Prím Online, 2017. március 29. 10:55

Az UNIQA Biztosító a GfK Piackutató Intézettel közösen idén március elején felmérést végzett a biztosító ügyfelei körében arról, hogy ők milyen mértékben használják az érintőképernyős okostelefonokat napi rendszerességgel és mennyire nyitottak az ügyfelek a különböző alkalmazások igénybevételére.

Az UNIQA Biztosító és a GfK által végzett felmérés alapján az érintőképernyős okostelefonok igencsak elterjedtek, azaz penetrációjuk magas. A közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintőképernyős mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre.

 

A legnépszerűbb alkalmazások valamennyi korcsoportban:

 

  Forrás: UNIQA-GfK felmérés az UNIQA lakossági ügyfelei körében az érintőképernyős okostelefonok elterjedéséről és a mobilalkalmazások használatáról

 

Elmondható, hogy a banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerűen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.

 

A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhető online kárbejelentését a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövőbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen, a válaszadók 87 százaléka adott pozitív visszajelzést.

 

A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetősége, nem ragaszkodna a személyes szakértői szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértői szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor. Könnyen belátható, hogy egy ilyen eszköz mind a biztosító, mind az ügyfél dolgát megkönnyíti és felgyorsítja a kárkifizetési folyamatokat.

 

 

Éppen ezért az UNIQA a DEKRA-Expert Kft-vel közösen 2016-ban új eszközt – az i2i applikációt – vezetett be a vagyonbiztosítás kárrendezés területén. „Az alkalmazás rendkívül egyszerű használata és a folyamatok gyorsasága miatt rögtön népszerű lett mind a kárfelvevők mind az ügyfelek körében” – mondta el Vereczki András, az UNIQA Biztosító Zrt. lakossági biztosításokért felelős vezetője. Az applikáció révén a kárszemle az ügyfelek idejének szűkösségét és igényeit figyelembe véve történhet meg a lehető leggyorsabban. A kárfelvétel az i2i applikáció segítségével történik egy előre megbeszélt időpontban.

 

Az i2i az ügyfelek szempontjából kényelmes és biztonságos megoldást nyújt, hiszen nem kell beengedni egy idegent a lakásba, a kárszemlézőnek sem kell hosszú utat megtennie egy-egy kár felvételéhez – sok esetben több órát töltenie a forgalomban. A kárszemle során a kárrendező a megadott adatok és az okos készüléken keresztül látott károk alapján rögtön kalkulálni tud és az ügyfél számára azonnal felajánlja a kártérítési összeget. A megállapodott összeget pedig az ügyfél akár néhány napon belül megkaphatja.

 

Az UNIQA Biztosító fontosnak tartja, hogy a professzionális ügyfélkiszolgálás érdekében innovatív digitális technológiákat alkalmazzon. Az i2i applikáció az ügyfelek körében pozitív fogadtatásra talált, ami a fogyasztói környezet digitalizálódására, a szinte állandóan „kapcsolatban lévő” (connected) digitális fogyasztói magatartásra is visszavezethető.

 

A digitális kárszemléről elérhető kisfilm:

Mobilalkalmazás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Adatvédelem a felhasználók igényeire szabva – így segít a Samsung Knox

Naponta akár több százszor is kezükbe vehetjük mobiltelefonunkat, így az eszközök olyannyira mindennapjaink részévé váltak, hogy még otthonunkat is ritkán hagyjuk el nélkülük. Hozzánk tartoznak, és az olyan robbanásszerű, új technológiák, mint az AI vagy a generatív mesterséges intelligencia rendkívül izgalmas lehetőséget kínálnak a készülékek felhasználására – kiszélesítve a lehetőségek tárházát. 

2024. május 21. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59