A Blancco negyedéves felmérése az okostelefonokról
Teljesítmény tekintetében továbbra is az androidos készülékek a legjobbak – derült ki a Blancco negyedéves felméréséből. Az okostelefonok felhasználói leggyakrabban a készülék túlmelegedése és a GPS rossz működése miatt elégedetlenek.
Töretlenül növekszik az okosmobilok népszerűsége. Az eMarketer előrejelzése szerint 2017 végére a forgalomban lévő mobiltelefonok több mint 54 százaléka okoskészülék lesz, 2018 végére pedig a világ lakosságának több mint egyharmada okostelefont használ majd.
A jó és a népszerű
A mobiltelefon-diagnosztikai szoftvereket és adattörlési megoldásokat gyártó Blancco negyedévente megismételt kutatása szerint az androidos készülékek még mindig jobbak és kevesebbszer hibásodnak meg, mint a rivális iOS készülékek. A 2017 első negyedévére vonatkozó adatok szerint az Androidot futtató telefonok meghibásodási aránya 50 százalék, ez 18 százalékponttal kisebb az iOS eszközök meghibásodási arányánál (68 százalék).
A magasabb meghibásodási arány ellenére azonban a fogyasztók még mindig az Apple telefonját tartják az igazi prémium márkának. A Gartner szerint az Apple adja el a legtöbb okostelefont, de az őt követő fontos gyártók (Samsung, Huawei, Oppo) mind-mind a Google operációs rendszerét használják.
Melegednek a telefonok
A Blancco kutatása feltárta a két leggyakoribb meghibásodást is: ez a túlmelegedés és a rossz GPS-kapcsolat. A két hiba nem véletlenül jelentkezik, nagyon sok felhasználó GPS alapú, de internetes forgalmat is lebonyolító alkalmazást használ készülékén – gondolunk itt a közösségi taxis alkalmazásokra, a GPS alapú játékokra, népszerű üzenetküldőkre. A GPS-kapcsolódás főként az iOS telefonok esetében jelent komoly problémát, a felhasználók az öt leggyakrabban tapasztalt hibák között említették. Világviszonylatban pedig a GPS meghibásodási aránya iOS készülékek esetében 0,5 százalékos. A legtöbb panasz egyébként azután érkezik, hogy a felhasználók frissítették a mobiltelefon operációs rendszerét.
A jelentés készítői kiemelték, hogy a 2016 szeptemberében piacra dobott iPhone 7 és 7 Plus modellekkel kapcsolatos hibák száma megnőtt. 2016 negyedik negyedévében még 3 százalékos volt ennek a két modellnek a hibaaránya, 2017 első negyedévében ez az arány 10 százalékra növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Adventi Mesenaptár: karácsonyig minden napra egy mese
- Az okostelefonok észrevétlenül megváltoztatták az emberi szokásokat
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- A Blancco legfrisebb jelentése a mobiltelefonokról
- A digitalizáció útján
- Biztonságos a telefonunk?
- A hamarosan Magyarországon is kapható a Galaxy XCover 4 okostelefon
- Valentin napon is bekapcsolt telefonnal vacsorázunk gyertyafényben
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
- Az iPhone 6 Plus a legmenőbb phablet Amerikában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.