Robotok egy budapesti kávézóban
A robotok már nem a jövőt jelentik, hanem itt vannak a jelenben. Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy egy budapesti kávézóban már 7 nagyrobottal és 9 kicsivel találkozhatnak az érdeklődők. Egy kávé mellett akár ki is próbálhatják a robotokat, emellett részben a felszolgálás is ők végzik, így éles helyzetben is tesztelhetik a képességeiket.
Egyre több kezdeményezés lát napvilágot, hogy megfogják a gyerekek fantáziáját és nyissanak a robotika és programozás irányába. „Nemrég Alpha 1 PRO típusú programozható robotot kapott a kiskunfélegyházi térség 38 általános és középiskolája. Fontos, hogy a gyerekek elkezdjenek algoritmikuson gondolkozni” – mondta a nyitó eseményen Orbán Szabolcs, a Muzix Group Kft. ügyvezető igazgatója.
Az Enjoy Budapest Café a robotok sokfélesége és testközelsége miatt különleges. Ide el lehet jönni a gyerekkel, játszani a robottokkal, egy sütemény, kávé mellett. Beszélgetni a robotokról, a jövőről. Megismerni a robotok programozását, felkészülni a jövőre. Az Enjoy Robotics céljai között szerepel, az ismeretterjesztés mellett, hogy „Magyarország felkerüljön a robotika térképére és bizonyítsuk, aktív részesei vagyunk az iparágnak. Éppen ezért fontos első lépés, hogy a világon egyedülálló módon ennyi robotot gyűjtöttünk egy helyre.” – emelte ki Csizmazia Tibor E-szoftverfejlesztő Kft. ügyvezető igazgatója, az Enjoy Robotics üzletág vezetője.
A kis robotok olyanok, mint a tablet, azonnal használhatók, egyszerűek és élvezetesek. A nagy robotok a számítógépekre hasonlítanak. Több a lehetőség, de keményen meg kell dolgozni az eredményekért. A kávézóban megtalálhatóak olyan játékrobotok, amelyek segítik a gyerekek programozási tanulását, de olyan nagyrobotok is, amelyet üzleti célra is használhatóak, például vendégvárásra, felszolgálásra vagy épp eligazításra.
Schmidt Pál, a RacioNet Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint fontos, hogy minél többen találkozzanak a robotokkal, hogy lássák nincs mitől tartanunk, ezek kedves, kommunikatív eszközök. A Pepper robot például felismeri az emberi arcokat, meg tudja határozni a vele beszélgető életkorát és érzelmeit az arca alapján, ami jól prezentálja, mennyire jól képesek érzékelni bennünket ezek az eszközök.
Az Enjoy Budapest Café hosszú távú célja, hogy igazi műhelyközösséget hozzanak létre, ahol bárki részt vehet a robotok fejlesztésében, hiszen maguk a gépek bármire képesek, amire beprogramozzák őket. A gyerekek pedig a játékrobotok által elkezdhetnek belelátni, beletanulni a programozás alapjaiba, amely egy igazi jövőálló szakma.
Kapcsolódó cikkek
- HFS Research: az EY garantálja a legmagasabb szintű robotizált folyamatautomatizálási szolgáltatásokat
- Az Epson bejelentette a „Nyerjen egy robotot!” versenyének zsűrijét
- Az innovatív NIDEC GMP mobil robotokkal növeli kapacitását
- A beszerzést is eléri a digitális forradalom
- GDPR és adatvédelem: meglátni és eltörölni (vagy megvédeni)
- Látványos növekedés az önvezető és autonóm mobil robotok értékesítése terén
- Együttműködő robot-kiegészítőket mutatott be az OnRobot
- Ahol a napi robot öröm…
- Gyárlátogatás Oxfordban a BMW Mini üzemben
- MiR200 növeli a biztonságot, a minőséget és a versenyképességet a Metro Plastics-nél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.