Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
A vállalatok többsége már ma is az informatikai fejlesztéseknél létrejött agilis módszertan szerint szervezi a munkát – állapította meg az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felmérése.
A vállalati munkaszervezés egyre agilisabbá válik, és nem csak informatikai területen, ahol először alkalmazták az agilis módszertant. Így nyilatkozott a megkérdezett 220 döntéshozó 83 százaléka. 98 százalékuk egyetértett abban, hogy ez a vállalati kultúra megváltozását hozza megával: hálózatban való gondolkodás, nyílt kommunikáció és rugalmas szervezet lesz jellemző.
Az öt legnépszerűbb módszer
Az IT és más szakmai teamek hagyományos elkülönülése folyamatosan visszaszorul, a válaszadók szerint 2022-re az agilis működés válik meghatározóvá. Bár a módszertan terjedése megállíthatatlannak látszik, a cégek 43 százaléka egyáltalán nem méri ennek sikerességét.
A következő agilis módszertanokat alkalmazzák a leggyakrabban: Scrum, Design Thinking, DevOps, Kanban és agile Frameworks. A vállalatok mindössze 11 százaléka nem használ effajta megközelítést. A német, osztrák és svájci döntéshozók 77 százaléka úgy látja, hogy náluk az IT részleg agilisan működik, az üzleti területekről pedig 67 százalékuk gondolta ezt.
Az átalakítás motorja az IT
A legtöbb cég bővíti a digitalizációra és az IT-re fordított beruházásokat. A digitalizációra 80 százalékuk, az IT-re 73 százalékuk akar többet költeni. Mindenekelőtt növelik a jövőorientált projektekre fordított összegek arányát az üzemeltetéshez és karbantartáshoz képest. A megkérdezettek arra számítanak, hogy a jövőt szolgáló területeken mintegy ötödével nőnek a kiadások. Az IT a többi vállalati szakterület üzleti partnerévé válik és a teljes vállalat átalakításának motorja lesz.
Az agilis módszerek következtében megváltozik a vállalatok irányítása is. Laposabb szervezetek jönnek létre, s ezekben a vezetők a szakmai irányítást átadják a szakértőknek, ők maguk az emberekkel foglalkoznak.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- Több tízezer informatikus mehet külföldre a következő években
- Indul Magyarország legnagyobb IT versenye
- Hatalmas növekedési potenciált rejt a globális IT-rendszerintegrátor piac
- További 50 fővel növeli létszámát az idei évben pécsi IT-központjában az ALDI
- A lányok is lehetnek sikeres fejlesztők!
- Jól jönne a nőies megközelítés az informatikában – Lányok Napja a DXC-nél
- Azokat az IT kompetenciákat keresik leginkább a cégek, amelyek pár éve még nem is léteztek
- Mozgásban, megállás nélkül: a „nonstop IT” öt alapköve
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.