Digitális megoldások az oltási folyamat felgyorsítására
Rendkívül aktuális kihívás elé állította a Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház oltópontja a nemrégiben megrendezett Hack&Heal Programozói Verseny részvevőit: a csapatoknak a 48 órás megmérettetésen olyan digitális megoldást kellett kidolgozniuk, amely a koronavírus elleni oltási folyamatot gyorsíthatja fel úgy, hogy papírmentesebbé teszi a folyamatot és csökkenti az orvosok adminisztrációs terheit.
A felsőoktatásban tanuló diákok és fiatal fejlesztők részvételével rendezték meg az online Hack&Heal Programozói Versenyt. A megmérettetésre vállalkozó csapatok a vállalati partnerek által felvetett, az egészségügy különböző területeinek fejlesztésére vonatkozó három kihívásra keresték a hatékony megoldásokat. A Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház által megfogalmazott „Koronavírus vakcináció felgyorsítása” kihívásra öt csapat adott be projekttervet.
A probléma felvetés lényege az oltási folyamat minél hatékonyabb és gyorsabb megvalósításának támogatása volt. „A tömeges oltás megoldása rendkívül sürgető probléma. A pandémia megállításának jelenlegi, egyetlen eszköze a nyájimmunitás elérése világszerte. A világ egyik vezető gyógyszeripari vállalataként kötelességünknek érezzük, hogy a vakcinafejlesztésen túl is mindent megtegyünk, ami segítheti az egészségügyi dolgozók emberfeletti munkáját” – mondta el a versenyfeladat kapcsán Siminszky Zita, a Johnson & Johnson vállalatcsoporthoz tartozó Janssen gyógyszeripari vállalat orvos igazgatója.
A verseny alatt a Dél-pesti Centrumkórház munkatársai folyamatos mentorációval támogatták a csapatok munkáját, és megosztottak minden tudást és tapasztalatot, amit eddig az oltási folyamat során - a regisztrációtól kezdve, a betegek beoltásán keresztül egészen az utánkövetés szakaszáig – összegyűjtöttek. A mentorok segítettek a csapatoknak beazonosítani azon pontokat, ahol a munka innovatív, digitális megoldásokkal sokkal gördülékenyebbé tehető.
„Azt hiszem minden mentortársam nevében mondhatom, hogy hihetetlen élmény és motivációs forrás volt együtt dolgozni a fiatalokkal. Nagyon nagy volt az érdeklődés a mentorbeszélgetések iránt, voltak olyan csapatok, akik többször is visszatértek és rendkívüli munkát fektettek a feladat megértésébe. A legnagyobb kihívás a versenyzők számára az volt, hogy ezt a komplex problémakört olyan kezelhető részekre bontsák, melyek alapján el tudják dönteni, hogy mi a fontos, mire érdemes fókuszálni a rendelkezésükre álló rövid idő alatt. A beszélgetések nagyon inspirálóak voltak a mentorok számára is, a kapott információkat pedig a csapatok kiválóan beépítették a bemutatójukba, melynek eredményeként valóban olyan megoldások születtek, melyek jelenleg hatékonyan tudnák segíteni az oltópont munkáját” – mondta el Dr. Benke Péter mentor, a Dél-pesti Centrumkórház főorvosa.
A kihívásra megoldásként leadott öt projektterv közül három is elismerésben részesült: a zsűri véleménye alapján kiválasztott kategóriagyőztes mellett ebben a kategóriában induló csapat nyerte a közönségszavazás első, illetve harmadik helyezését is.
„A közönségszavazáson elért sikerek is alátámasztják, hogy a beérkezett projekttervek mindegyike nagyon magas színvonalat képviselt, így a zsűrinek rendkívül nehéz dolga volt. A döntésnél a kidolgozottság mellett azt vettük figyelembe, hogy a felvázolt megoldásban a versenyzőknek mennyire sikerült a valós gyakorlatba is hatékonyan átültethető koncepciót kidolgozniuk” – tette hozzá Dr. Szlávik János a Dél-pesti Centrumkórház infektológus főorvosa.
A kategórianyertes a PatiON csapat applikációja lett, amely 1500 eurós támogatásban részesült a Janssen felajánlásának köszönhetően. „Az általunk kifejlesztett digitális megoldás segítségével az emberek már az oltás előtt tájékozódhatnak a teljes folyamatról, kórtörténetük pedig egy beépített kérdőív segítségével azonnal digitalizálható, minimalizálva a papír alapú adategyeztetést. Az alkalmazással nemcsak az egészségügyi dolgozók adminisztrációs terhei csökkennek, hanem az adatveszteség és az adathiba is redukálható. Az összegyűjtött adatok alapján hosszú távon a teljes folyamat optimalizálható, amely jobb kapacitás-kihasználtságot és nagyobb hatékonyságot eredményez” – mutatta be projektjüket a csapat vezetője Frey Balázs.
A legtöbb közönségszavazatot a finn Vacci csapata kapta, akik anonim mellékhatásjelentő applikációt fejlesztettek ki. A közönségszavazatok harmadik helyezettje egy győri középiskolás csapat lett, akik az oltásra jelentkezőket, a háziorvost, illetve az oltóközpontot összekötő alkalmazást dolgoztak ki. A megoldás nem csak az oltási folyamatot támogatja digitális eszközökkel, hanem az oltás után jelentkező mellékhatások követésére is lehetőséget nyújt a háziorvos és a páciens között.
A versenyt követően a résztvevők által leadott projekttervek megvalósítására is biztosítanak lehetőséget, a Janssen és a Dél-pesti Centrumkórház oltópontja - a nyertes csapat által kidolgozott tervben rejlő potenciál láttán már a megoldás mielőbbi gyakorlatba történő átültetésének lehetőségeit vizsgálja.
Kapcsolódó cikkek
- Ingyenes segélyvonal egészségügyi dolgozóknak
- Robot segíti a térdprotézis beépítését
- HoloLens fogja a sebész kezét műtét közben
- A Neumann Labs PCR vizsgálatával kimutathatóak a koronavírus különböző variánsai
- Applikációval segítik az egészségügyi dolgozókat
- Az EIT Health Wild Card programja idén is várja a startupok jelentkezését
- Algoritmus mondja meg, hol van jó helyen az orvos
- Öt egészségügyi fejlesztés, amelyre érdemes figyelni 2021-ben
- Így kaphatunk azonnal orvosi és pszichológiai segítséget
- A jövő egészségügye
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.