Növekvő bevétel és profit a Deutsche Telekomnál
A Magyar Telekom legnagyobb részvényese, a Deutsche Telekom 7,2 százalékos éves szintű nyereségnövekedést és 5,2 százalékos bevételnövekedést jelentett csütörtökön a harmadik negyedévről.
Az elemzői várakozásokat meghaladó eredmény főként a görög OTE távközlési szolgáltató felvásárlásának és a költségcsökkentésnek köszönhető. A társaság bevétele 16,3 milliárd euró, az adózás utáni profit 959 millió euró volt július és szeptember között. A jelentés szerint valamennyi üzletág nyereséget termelt.
A működéshez kapcsolódó kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) az egy évvel korábbiról 5,2 százalékkal 5,5 milliárd euróra emelkedett a harmadik negyedévben. A társaság előrejelzése szerint az év egészében 18,7 és 19,1 milliárd euró között lehet az EBITDA, 2 és 4 százalék közötti mértékben elmaradva az egy évvel korábbitól.
A céget az amerikai piac állítja a legnagyobb kihívás elé. Az előfizetők száma alapján a bonni székhelyű cég jelenleg a negyedik számú mobilszolgáltató az Egyesült Államokban, és helyzete nem javult, hanem romlott a harmadik negyedben: az ügyféltábor 77 ezer fővel 670 ezerre csökkent, miközben az AT&T és a Verizon együtt 3 millió új előfizetőt szerzett.
Az élesedő verseny hatására a társaság már 2006-ban takarékossági programot indított, amelynek révén mostanáig 5,4 milliárd eurót takarított meg, főként elbocsátások révén. Szeptember 30-án a cégcsoport világszerte 259.973 főt foglalkoztatott, 0,5 százalékkal kevesebbet az egy negyedévvel korábbinál.
A szeptember végi állás szerint a Deutsche Telekomnak és külföldi érdekeltségeinek összesen 150,9 millió ügyfele volt a mobiltelefon-üzletágban, 5,3 millióval több az egy évvel korábbinál. A vezetékes üzletágban 7,4 százalékkal 39,6 millióra esett az ügyfelek száma. A társaság szélessávú internetes szolgáltatásait az egy évvel korábbinál 12,9 százalékkal többen, összesen 14,7 millióan vették igénybe.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom teljesen felvásárolja a Click&Buy-t
- Csökkentette negyedik negyedéves veszteségét a Deutsche Telekom
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Red Hat: a 2010-es pénzügyi harmadik negyedévben 18 százalékos árbevétel-növekedés
- További leépítések a Deutsche Telekomnál
- 51 millió forint nyereséget ért el október végéig a Kulcs-Soft
- Összeolvad a vezetékes és a mobilszolgáltató a Deutsche Telekomnál
- Nyereséges negyedévvel zárta veszteséges pénzügyi évét az Infineon
- Magyar Telekom: kisebb eredmény és bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
A pénzügyi bűnözés jövője: miért kulcsfontosságú az információ-vezérelt kockázatkezelés?
Az utóbbi időben a pénzügyi bűnözés elleni küzdelem jövőbeli keretrendszerének alapjaként, az információ-vezérelt kockázatkezelés kiemelten fontossá vált. A hagyományos kockázatkezelési módszerek elavultak, nem megfelelő eredményt hoznak és így komoly kockázatokat jelentenek a szervezeteknek – állapítja meg a Deloitte friss tanulmánya.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.