Sok veszélyt rejtenek a gyerekek által használt okostelefonok
A magyar fiatalok médiahasználatáról Kósa Éva és László Miklós által készített felmérés eredményei szerint a szülők kevés figyelmet fordítanak a gyerekeik mobiltelefon- és internet-használati szokásaira - tájékoztatta az MTI-t a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány.
A kutatás során megkérdezett 13-17 éves kamaszok 93 százalékának van mobiltelefonja és 43 százalékuk okostelefonnal rendelkezik. Mintegy 70 százalékuknál a szülők nem határoznak meg szabályokat a televízió, az internet vagy a mobil használatával kapcsolatban, a legtöbb fiatal felügyelet nélkül tölthet fel pénzt a telefonjára, abba pedig végképp nem szólnak bele a szülők, hogy gyermekük mire használja a készüléket - derül ki a felmérésből.
Az okostelefonokon sokkal nehezebb szűrni az információkat mint egy számítógépen, így a gyerekek könnyebben érhetnek el nem nekik szánt tartalmakat, ezért érdemes már a telefon kézhezvételekor tisztázni, hogy mennyit és hogyan internetezhet a gyermek - vélik a szakemberek.
Sok esetben a "bármikor, bármit, minél több emberrel megosztani" - elv vezérli a tinédzsereket a közösségi alkalmazások során. Szülőként fontos nyomon követni, hogy a gyermek mennyi és milyen típusú információt oszt meg magáról ezeken az oldalakon, kikkel ismerkedik és tart kapcsolatot, milyen élmények érik és mennyire tudja megvédeni magát az esetleges sérelmektől. A kamaszok sokszor azt sem tudják milyen tartalmakat biztonságos megosztani, vagy azt, hogy az általuk készített fotókkal önmagukat vagy másokat sodorhatnak veszélybe.
A korlátok nélküli internethasználat egyre nagyobb veszélyt jelent az internetfüggőség kialakulása szempontjából is. Ha a gyermek már az iskolában is csak a telefonjával foglalatoskodik, a barátokkal közös programok során sem szakad el az internettől és képtelen a mobilját kikapcsolni, ezek figyelmeztető jelek lehetnek arra, hogy rossz irányba halad - hangoztatják a szakértők.
A világhálón bármilyen információ azonnal elérhető, így tájékozottabbak lehetnek ugyan, azonban azt is meg kell tanulniuk, hogy hogyan ellenőrizzék az információk valódiságát, megbízhatóságát - hangsúlyozza a program.
A Safer Internet projektben résztvevő hazai konzorcium azért dolgozik, hogy a gyerekek nagyobb tudatossággal és körültekintéssel használhassák a weboldalakat és az ezekhez kapcsolódó esetleges rossz élményeiket, kérdéseiket meg tudják osztani, zaklatás vagy visszaélések esetén, illegális vagy káros tartalmakkal való szembesüléskor segítséget kérhessenek.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- UNICEF-felmérés a gyermekeket érő internetes erőszakról
- A szülői házirend megvédheti a gyermekeket az internetes veszélyektől
- Vezető technológiai és médiavállalatok koalícióra léptek a gyermekek internetes biztonságáért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.