Vezető technológiai és médiavállalatok koalícióra léptek a gyermekek internetes biztonságáért
Összesen 28 vezető technológiai és médiavállalat fogott össze azzal a céllal, hogy jobbá és biztonságosabbá tegyék az internetet a gyerekek számára - jelentette be az Európai Bizottság.
Az európai uniós végrehajtó testület által életre hívott koalíció alapító tagjainak sorába tartozik az Apple, a BSkyB, a British Telecom, a Dailymotion, a Deutsche Telekom, a Facebook, a Google, a Hyves, a KPN, a Liberty Global, az LG Electronics, a Mediaset, a Microsoft, a Netlog, a Nintendo, a Nokia, az Opera Software, az Orange, a Research in Motion, az RTL Group, a Samsung, a Sulake, a Telefonica, a TeliaSonera, a Telenor Group, a Tuenti, a Vivendi és a Vodafone.
A cégek szándéknyilatkozatot írtak alá, amelyben egyebek között a káros tartalmak bejelentésének egyszerűbbé tételét, az életkornak megfelelő adatvédelmi beállítások megbízhatóbb megvalósítását és a szülők ellenőrzési lehetőségeinek kibővítését tűzik ki célul - derül ki Neelie Kroes informatikai biztos közleményéből.
A közlemény szerint Európában a gyerekek átlagosan hétéves korukban lépnek fel először a világhálóra. A saját bevalláson alapuló adatok szerint az internetező 9-12 évesek 38 százaléka a korhatárok ellenére saját profillal rendelkezik a közösségi hálózatépítő weboldalak valamelyikén. Az internetező gyerekek több mint 30 százaléka mobiltelefonnal, míg 26 százalékuk játékkonzolokon keresztül csatlakozik a világhálóhoz.
Kapcsolódó cikkek
- Összefogás az internetes pedofil tartalmak visszaszorításáért
- Webvelem: Microsoft kampány a biztonságosabb internethasználatért
- Sok veszélyt rejtenek a gyerekek által használt okostelefonok
- Szexről és lelki problémákról kérdeznek a tinik az interneten
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- Médiatanács: piktogramok a gyermekek védelmében
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- Évi egy vírusfertőzéssel és naponta spamek törlésével küzdünk
- Sok gyermek nem alkalmazza az adatvédelmi lehetőségeket a közösségi portálokon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.