Minden második magyar jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat
A december a legtöbb ember számára az ajándékok beszerzéséről szól, a magyarok több mint kétharmadának pedig kisebb-nagyobb anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek, derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc és webáruház legfrissebb kutatásából.*
A túlköltést a lakosság 78%-a igyekszik azzal kivédeni, hogy kedvezményesen szerzi be az ajándékokat, a sorban állást elkerülendő pedig minden harmadik ember inkább online vásárolja meg a fa alá valót. Az ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, bár a magyarok fele saját bevallása szerint sokkal jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat. Vajon a nőknek tényleg könnyebb meglepetést okozni? A felmérésből ez is kiderült.
Ki várja a Jézuskát?
A karácsony megszervezése kevés család számára nem okoz fejtörést. Évről-évre kérdés a kinek, a mit, a hogyan és a hol. Külön logisztikát jelenthet a közös családi ajándékok összehangolása is. Emiatt 51% úgy gondolja, hogy elegendő (lenne) csak a gyerekeket megajándékozni, így elkerülve a felesleges stresszelés egy részét.
A másik örök kérdés, hogy melyik nem számára könnyebb ajándékot választani. A nők több mint fele szerint számukra könnyebb meglepetést okozni, ezért a férfiak vannak helyzetelőnyben, ugyanakkor a férfiak 70%-a ezt határozottan cáfolja.
Mi kerüljön a fa alá?
Vannak, akik szeretnek tárgyakat kapni, míg mások az élményeknek örülnek jobban. A felmérésből kiderült, hogy a 30 év alattiak fele inkább az élményekre szavaz, míg a 30 feletti generáció kétharmada a kézzel fogható ajándékokat kedveli jobban.
A tárgyi ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, a magyarok közel fele úgy véli, hogy a karácsony kifejezetten jó alkalom a nagyobb háztartási gépek (pl.: hűtőszekrény, mosógép, televízió) beszerzésére. Választáskor a magyarok 30%-ának leginkább a márkanév és a design számít, ugyanakkor 78% kifejezetten törekszik az akciók kihasználására.
Mibe fog mindez kerülni?
Az akciós árak vadászatában szerepet játszhat az is, hogy a lakosság 63%-ának nagy anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek. A háztartási eszközök vételárát nem számolva a magyarok fele igyekszik 25 000 forint alatt költeni ajándékokra, csupán 5% az, aki 100 000 forint alatt nem ússza meg az ajándékok beszerzését.
A spórolásban sokak szerint az is segít, ha nem hagynak mindent az utolsó pillanatra. A válaszadók majdnem fele saját bevallása szerint folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron is beszerez néhány ajándékot. További 40% a Black Friday és az adventi akciók alatt vásárol, csupán 2% az, aki az utolsó napra hagy mindent.
A boltokkal továbbra sem lehet felvenni a versenyt, ugyanakkor évről évre nő azoknak a száma, akik online vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat. Az Euronics friss felmérése szerint 2018-ban ez az arány a teljes lakosság körében 30%, a fiatalok között pedig némileg magasabb: 35%.
Pazarlás vs tudatosság
Az Euronics felmérése alapján a magyarok 76%-a egyetért azzal, hogy a karácsony egyáltalán nem környezettudatos ünnep, hiszen ilyenkor így vagy úgy, de mindenki pazarol. A túlköltekezés elkerülése mellett ez ellen 36% a csomagolópapír kiiktatásával is próbál tenni.
Mindezeknek köszönhetően a lakosság 80%-a úgy érzi, karácsonykor nem költ felesleges dolgokra.
Kis karácsony vagy nagy karácsony? Ajándék minden családtagnak, vagy csak a gyerekeknek? Bárhogy is legyen, az biztos, hogy egy jól összeállított menüvel nem lőhetünk mellé! A magyarok fele ugyanis jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat.
_______________
* A felmérés 563 fő megkérdezésével készült, a 18 év feletti magyar internethasználó lakosság körében 2018 novemberében, a 18 év feletti magyar lakosságra súlyozva.
Kapcsolódó cikkek
- A vevők kétharmada futott már bele minőségi problémába a Vatera friss felmérése szerint
- A karácsonyi készülődés elmaradhatatlan kelléke – az online vásárlás
- Új típusú kockázatok fenyegetik a bankok működését
- A Fujitsu szerint a többfelhős működés összehangolása kulcsfontosságú a gyors digitális átalakuláshoz
- Magyarország védtelen a kibertámadással szemben
- Jobban kellene vigyázni a telefonon tárolt adatokra!
- Stresszmentes karácsony? Igen!
- Digitális karácsony: hagyományos tartalom új keretben
- Védelem és túlélés: a vállalatok mindennél előbbre tartják az IT biztonságot
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.