A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions

forrás: Prím Online, 2019. január 31. 17:51

Közös érzékenyítő kampányt indított a Huawei Technologies és a Láthatatlan Kiállítás. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó legújabb mesterséges intelligencia-applikációja, a Facing Emotions segítségével a két szervezet együttesen hívja fel a figyelmet a látássérültek mindennapi nehézségeire az érzelmek felismerését illetően. A kampány keretében a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg, de a Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként biztosítja a látogatók számára, hogy átélhessék, milyen a világ látható érzelmek nélkül. A kampány célkitűzéseihez csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója, illetve Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista is.

A Huawei a Láthatatlan Kiállítás közreműködésével sajtóesemény keretében jelentette be legújabb társadalmi érzékenyítő kampányát, melynek központjában a látható érzelmek, illetve azok hiánya áll. A gyártó legújabb MI-támogatott applikációja, a Facing Emotions a Huawei Mate 20 Pro okostelefon segítségével képes felismerni az emberi arcon megjelenő hét alapérzelmet, majd ezeket hanggá alakítva továbbítani azokat.

 

A kezdeményezés során a vállalat az online figyelemfelkeltő videói mellett a Láthatatlan Kiállításra érkezők számára is tartogat újdonságokat. Az érzékenyítés keretében a kiállítás állandó programelemeként megjeleníti az applikációt, így a látogatók a Huawei csúcskészülékei segítségével kipróbálhatják, milyen a látásuk helyett a telefon által kiadott hangok alapján azonosítani az érzelmeket beszélgetőpartnerük arcán. Az alkalmazás a Huawei Mate 20 Pro mesterséges intelligencia - képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) közül.

 

A Facing Emotions kampány teaser videója: 

 

Az utóbbi években a mesterséges intelligencia a Huawei okostelefonjainak fő technológiai jellemzőjévé vált. A vállalat a kampány során számos szakember segítségét kérte, hogy hatékony, és könnyen kezelhető platformot alakítson ki a látássérült felhasználók számára. „Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználók lehető legszélesebb köre számára biztosítsunk a mindennapokban is hasznos mesterséges intelligencia-megoldásokat. A Facing Emotions applikáció kifejlesztése során vak és gyengénlátó emberekkel foglalkozó szervezetek voltak a segítségünkre abban, hogy a látássérültek valós igényeinek megfelelő alkalmazást hozzunk létre.” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketing igazgatója. 

 

Balogh Anikó, a Láthatatlan Kiállítás üzletfejlesztési vezetője számára az együttműködés egyik fontos eleme, hogy a technológia segít a kiállítás látogatói számára kézzelfoghatóan bemutatni, milyen nehézségekkel jár, ha valakinek az életét látható érzelmek nélkül kell élnie: „A Láthatatlan Kiállítás számára különösen fontos, hogy a látogatóink az itteni élményeik után még megértőbbek és fogékonyabbak legyenek a látássérültek világával szemben. A túráink alkalmával a Huawei-jel való együttműködés keretében a fiatalabb korosztályt is jobban meg tudjuk majd szólítani a Facing Emotions applikációval, hiszen a technológiai újítások ennek a generációnak már nem jelentenek kihívást. Hiszünk abban, hogy az embereket kézzelfogható módon, saját élmények által lehet érzékenyíteni, ez a mozgatórugója az általunk szervezett túráknak is.”

 

A projekt népszerűsítésében a Láthatatlan Kiállítás mellett a hazai művészvilág képviselői is közreműködtek. Kovács Patrícia színművész szerint fontos odafigyelni az átlagostól eltérő igényű embertársainkra, akik számára az új technológiai megoldások egyet jelenthetnek a mindennapi nehézségek felszámolásával: „A SUHANJ! Alapítvány alapítójaként évek óta dolgozom látássérültekkel, ezért pontosan tudom, milyen fontos számukra, hogy az érzelmeinket a lehető legkifejezőbben mutassuk meg nekik. Színművészként ugyancsak tapasztalom, hogy az érzelmeknek mekkora szerepe van a mindennapokban és, hogy akár egy apró gesztus által is új értelmet nyerhetnek a legnyilvánvalóbbnak tűnő helyzetek.” Agárdi Szilvia látássérült énekesnőként hozzászokott, hogy a hallgatóság felől érkező visszajelzéseknek csak egy részét tapasztalhatja meg. A Facing Emotions applikáció számára az új tapasztalás lehetőségét jelenti: „A közönség reakciói közül a taps az egyetlen visszacsatolás felém, csak ebből tudom, tetszett-e nekik a produkcióm. Vannak, akik hozzám hasonlóan a hangok és a zene nyelvén közvetítenek és tapasztalnak érzelmeket, de vágynak arra, hogy az emberek arcán látható reakciókat megismerhessék. Esélyegyenlőségi aktivistaként nagyon fontosnak tartom a Huawei kezdeményezését és kifejezetten örülök, hogy általa olyanok számára is megnyílik a látható érzelmek világa, akiknek eddig ez nem volt lehetséges” – tette hozzá.

 

A Huawei Facing Emotions applikációjának kipróbálását 2019. február 1-jétől, a Láthatatlan Kiállítás minden túráján biztosítja a látogatók számára, a Mate 20 Pro készüléktulajdonosok pedig a Google Play áruházból is letölthetik az alkalmazást.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG

Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.

2024. április 30. 16:17

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában. Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

2024. április 30. 14:41

Az ABB Santa Palomba-i gyártóüzeme évi 675 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását

Az ABB áram-védőkapcsolók (AVK/FI-relék) és árammérők olaszországi, Santa Palomba-i gyártóüzeme évente 675 tonnával csökkenti CO2-kibocsátását. A meglévő megújuló energiaforrások mellett egy új fotovoltaikus rendszer biztosítja a telephely energiaellátásának negyedét. 

2024. április 30. 13:02

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

2024. április 30. 11:36

Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését az LG Electronics

Az LG Electronics Inc. (LG) 2024 első negyedévében 21,09 ezer milliárd dél-koreai von konszolidált árbevételt és 1,33 ezer milliárd von működési eredményt ért el. 

2024. április 30. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14