Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt

forrás: Prím Online, 2020. július 14. 17:03

Összefogás, tettrekészség, meglátni az élet szépségeit, kevesebb rohanás és több együtt töltött idő – ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása*  szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek. 

Több együtt töltött idő, kevesebb rohanás – ez az a két dolog, amit a válaszadók csaknem kétharmada tovább vinne a vírus utáni időszakra. A több magára fordítható időt és a segítségnyújtást is a megkérdezettek több, mint fele említette a kutatásban, ami azt jelenti, hogy megélték, ezeket a dolgokat, méghozzá pozitívan. A Telekom megbízásából, az eNET által végzett online kutatásából kiderült, hogy a magyar lakosság körében felértékelődött az összefogás, a tettrekészség és az egymás iránti szolidaritás szerepe, ezt megtapasztalták a koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején és szeretnék tovább vinni a következő időszakra is. 

 

A válaszadók 77 százaléka szerint sok fellépő probléma megoldására közösen, összefogva találtak megoldást és 76 százalékuk sokat tanult ebből a nehéz időszakból. Mindebben pedig óriási szerepe volt az internetnek – tízből kilenc ember szerint a digitális technológiák és internet nélkül nagyobb bajban lettünk volna. A digitális megoldások teremtette lehetőségek eddig nem látott empátiát hoztak elő az emberekből. Bár tízből legalább nyolcan várták, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba, ennyien gondolják jelenleg is úgy, hogy a jó dolgokat tovább kell vinni. 

 

A kutatásban részt vevők 85 százaléka a fiataloknak, azaz a digitális tudás legfőbb birtokosainak, a családon belül is nagy szerepük volt abban, hogy mindenki jól boldoguljon a digitális eszközökkel és háromnegyedük szerint sok fiatal az internet segítségével hasznos dolgokat tett és segített másoknak. Mégis, a nyugdíjasok sokkal pozitívabban látják a fiatalok és a digitalizáció segítő szerepét ebben az időszakban, mint maguk a fiatalok. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy a digitális megoldások révén erősödött a generációk közötti együttműködés, összetartóbb lett a család és a digitális lehetőségek segítségével több generáció képviselői érhetik el, hogy a saját életük nyertesei legyenek. 

 

A korlátozások alatt megváltozott életstílusból sokan a kevesebb és felelősebb fogyasztást is tovább vinnék, a kitöltők 89%-a vélekedik úgy, hogy az internet eszköze lehet a generációk és csoportok együttműködésének a hasznos és jó dolgok elérése érdekében. Érdekesség, hogy a nők nagyobb arányban érzékelték a nehéz időszak pozitívumait, talán épp amiatt, hogy a saját bevallások alapján nekik jobban felborította az életüket a koronavírus. A jövőbe tekintve a nők nyitottabbak a változásokra, mint a férfiak.

 

A Telekom az összefogást és a digitális lehetőségek kihasználását minden ügyfelének biztosította a pandémia alatt. Új ajánlataival pedig azt teszi lehetővé, hogy bárki a neki megfelelő módon megtapasztalhassa a korlátlanság élményét díjcsomagváltás nélkül. 3, 10 vagy akár 30 napig érvényes korlátlan mobilnetet biztosító, kedvező áron elérhető eseti adatopciókkal a nyári szabadságok időszaka alatt és azután is mindenki kapcsolatban maradhat a szeretteivel, a munkahelyével, vagy akár egy egész közösséggel is, és tovább viheti azokat jó dolgokat, amiket az elmúlt időszak változásai hoztak az életünkbe.

 

__________________ 

* Forrás: eNET online kutatás, 2020. június-júliusi adatfelvétel, N=6252

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59