Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra

forrás: Prím Online, 2020. szeptember 3. 16:29

Huszonkilenc, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor kap közel 75 millió forintos támogatást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának e heti ülésén meghozott döntése alapján. A testület nyertest hirdetett két vidéki helyi frekvencián, valamint burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt szabott ki bírságokat. A tanács fejleszti filmes adatbázisát, illetve közbenjárására figyelmeztették a társhatóságok a Film Mánia és a Mozi+ szolgáltatóit. 

Huszonkilenc rádiós műsor kap közel 75 millió forintos támogatást

A testület kihirdette a helyi és körzeti rádióknak szóló, hírműsorok, tematikus és szolgáltató magazinműsorok készítését támogató pályázata második fordulójának nyerteseit: huszonkilenc pályázat összesen 74,9 millió forint támogatást kap. 

 

Hírműsorokat készíthet a támogatásból a kaposvári, a dunaújvárosi, a győri és a komlói Rádió 1, a dunaújvárosi Rádió 24, a siófoki Part FM, a szegedi Rádió 88, a Rádió Most Kaposvár, a kecskeméti Gong FM, a Rádió Törökszentmiklós, a kiskunfélegyházi Rádió Smile, a debreceni Magyar Katolikus Rádió 92,3 MHz, a 101,7 Pécs FM, a PAKS FM Kft.  a veszprémi Méz Rádió, valamint a fővárosi Amadeus Rádió és a Mária Rádió. A szolgáltató magazinműsor kategóriában sikeresen pályázott: a kiskunfélegyházi, a nyíregyházi, a gyöngyösi, a keszthelyi, a zalaegerszegi és a székesfehérvári Rádió 1, a sátoraljaújhelyi Európa Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a Gyula Rádió és az orosházi Mega Rádió. A budapesti InfoRádió és a Manna FM tematikus magazinműsor készítésére fordíthatja az elnyert összeget.

 

Rádiós pályázatok 

A testület megállapította a Pápa 92,7 MHz és a Mezőkövesd 102,1 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárások nyerteseit: előbbinél a Katolikus Rádió Zrt., utóbbinál az Európa Rádió Nonprofit Közhasznú Kft. – mindketten egyedüli pályázók voltak.

 

A Szeged 100,2 MHz körzeti vételkörzetű frekvencia közösségi jellegű használatára indított pályázati eljárásban a tanács pályázati nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Karc FM Média Kft.-t.

 

A grémium elfogadta a Kaposvár 93,1 MHz és a Tihany 97,6 MHz helyi vételkörzetű frekvenciák pályázati felhívásainak tervezeteit közösségi jellegű használatra.

 

Burkolt reklám közzététele és a támogatási szabályok megsértése miatt bírságolt a testület

Az RTL Klub szolgáltatójára 2,2 millió forintos bírságot szabott ki a grémium, amiért az Életmódkalauz egy-egy vizsgált márciusi adásában a műsort támogató plasztikai intézet, gyorséttermi lánc és háztartási gépeket értékesítő vállalat, étrend-kiegészítőt forgalmazó cég termékeiről és szolgáltatásairól részletes információt nyújtott, ezzel azok megvásárlására, igénybevételére sarkallva a nézőket. 

 

A TV2 szolgáltatójára 100 ezer forintos, a Hír TV és a Magyar ATV szolgáltatóira 50-50 ezer forintos bírságokat rótt ki a grémium, amiért a csatornákon az időjárás-jelentéseket támogató vállalatok szponzoráló üzenetei közvetlen vásárlásra való felhívást, illetve reklámértékű többletinformációt tartalmaztak, melyek közlése – burkolt reklámként – a szolgáltatások, illetve a termékek  igénybevételére ösztönözhette a nézőket: a Hír TV júniusban népszerűsített egy medencemárkát, a Magyar ATV és a TV2 pedig májusban egy arcmaszkokat árusító céget propagált ily módon. Az arcmaszkok népszerűsítése esetén megállapított bírság összegénél a Médiatanács méltányosan járt el, és elfogadta a médiaszolgáltatók védekezését, mely szerint a koronavírus-járvány idején a nézők tájékoztatása és az arcmaszkok beszerezhetőségének közlése közérdeket szolgált, azonban a törvényi előírások betartásától a testület ebben a körben sem tudott eltekinteni. 

 

A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.

 

Megújul az átfogó filmadatbázis a Médiatanács honlapján

A Médiatanács megújítja honlapján található adatbázisát, amely a Magyarországon vetített filmekről ad részletes tájékoztatást. Az új változatban a művek magyar korhatár-besorolása mellett az amerikai, brit és német értékelések is láthatók lesznek az alkotások eredeti címe, műfaja, gyártási éve, hossza, gyártásának országa, rendezője és főszereplői mellett. Az adatbázis később egyedi, a tartalomra utaló piktogramokat is alkalmaz majd, amelyek egyértelműen jelölik, hogy milyen témák jelennek meg a filmekben, mint például a félelemkeltés, az erőszak, a trágárság, a szexualitás vagy a kábítószerek. Idővel tartalmi információk is olvashatóak lesznek, amelyek röviden összefoglalják azt, hogy miért kapta az adott besorolást egy-egy mű. Ezek az újítások általánosságban teszik informatívabbá az adatbázist a fogyasztók számára, de kiemelt segítséget jelentenek majd a kisgyermekes szülőknek is a filmválasztásban.

 

Az NMHH közbenjárására figyelmeztettek két csatornát a cseh és a román társhatóságok

A cseh társhatóság, az RRTV egy, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországra sugárzó Film Mánia szolgáltatója megsértette a cseh jogszabályokat, amikor márciusban A Préda című filmet korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. A cseh jogszabályok szerint reggel 6 és este 10 óra között nem lehet olyan műsorokat adni, amelyek veszélyeztethetik a gyermekek fizikai, pszichológiai vagy erkölcsi fejlődését. A magyar jogszabályok alapján a filmet 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatta volna a csatorna. A társhatóság emellett felhívta a szolgáltatót, hogy tegyen eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre.

 

A román társhatóság, a NAC szintén a Médiatanács hasonló jogsértéssel kapcsolatos jelzése után megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, ugyancsak Magyarországra sugárzó Mozi+ szolgáltatója azzal sértette meg a román jogszabályokat, hogy márciusban a Tökéletes katona című filmet nem megfelelő időben és korhatár-besorolással tette közzé. A román jogszabályok szerint 15-ös korhatár-besorolással, este 23 óra és reggel 6 óra között sugározhatóak azok a műsorok, amelyek erőszakos jeleneteket tartalmaznak. A magyar jogszabályok alapján a filmet 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatta volna a csatorna. A társhatóság nyilvános figyelmeztetésben részesítette a szolgáltatót.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Prémium gaming élmény a felhasználóknak

A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.

2024. május 17. 19:28

Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai

A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.

2024. május 17. 17:30

Újfajta trendek az irodában

A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.

2024. május 17. 11:33

Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség

A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet. 

2024. május 17. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59