Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az egyedüliként pályázatot benyújtó Karc FM Média Kft.-t hirdette ki nyertesnek a Budapest 95,3 MHz körzeti frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázaton e heti ülésén. A tanács engedélyezte, hogy egy velencei és egy dunaújvárosi helyi rádió hálózatba kapcsolódjon a budapesti Best FM-mel. A testület a 2020-as adatszolgáltatási kötelezettségek mulasztása miatt bírságokat is kirótt összesen tizenegy rádióra és televízióra.
A tanács megállapította, hogy a Budapest 95,3 MHz körzeti rádiós frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a lehetőségre egyedül pályázó vállalkozás, a Karc FM Média Kft.
A szolgáltatók kérelmére a testület engedélyezte, hogy a Velencén szóló 90,4 Rádió 1 és a dunaújvárosi 93,1 Rádió 1 helyi kereskedelmi rádiók május 5-étől hálózatba kapcsolódjanak a Budapest 99,5 MHz frekvencián sugárzó Best FM-mel, és emiatt 90,4 Best FM és 93,1 Best FM néven sugározzanak, valamint arculatukat is ennek megfelelően változtassák meg. A grémium véglegesítette a Szekszárd 102,5 MHz-re és a Komló 91,4 MHz-re szóló közösségi, valamint a Pápa 95,7 MHz-re szóló kereskedelmi jellegű pályázati felhívásokat. A szekszárdi és a komlói frekvenciákra május 31-én és június 2-án, a pápaira pedig június 9-én lehet beadni a pályázati ajánlatokat. A Médiatanács emellett felkérte az NMHH-t a Budapest 102,1 MHz, a Kalocsa 94,5 MHz, a Dunaföldvár 104,1 MHz, a Tapolca 101,8 MHz, a Veszprém 94,6 MHz, az Esztergom 92,5 MHz, a Szombathely 107,4 MHz és a Zalaegerszeg 92,9 MHz frekvenciaterveinek kidolgozására is.
Az NMHH ellenőrizte a médiaszolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítését a 2020. január 1. és március 31. közötti időszakban. A médiatörvény alapján a médiaszolgáltatók meghatározott köre köteles havonta adatokat szolgáltatni, hogy a Médiatanács ellenőrizhesse a műsorkvótákra vonatkozó előírások betartását. Összesen három rádió és nyolc televízió médiaszolgáltatója nem teljesítette határidőre az adatszolgáltatást, emiatt bírságot kell fizetniük, míg két szolgáltató felszólítást kapott, hogy 30 napon belül tegyenek eleget kötelezettségeiknek. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- A médiaszolgáltatási díjak elengedésével kapcsolatban ad tájékoztatást a Médiatanács
- Médiatanács: több mint 120 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók működésére
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Megduplázódott az új magyar tévéreklámok aránya az előző félévben
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Már bátrabban jelentek meg szponzorüzenetek a tévéműsorokban a második hullám alatt
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Közel 220 millió forint harmincegy tévének és rádiónak
- Két vidéki nagyváros médiapiacát vizsgáló tanulmányt fogadott el a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).