Tíz négyzetméterenként egy hiba? Van rá megoldás!

forrás: Prím Online, 2021. május 3. 11:13

A hazai építőipari vállalkozások a tavalyi 9 százalékos visszaeséssel szemben az idén 9-10 százalékos növekedésre számítanak az ágazatban – ez derült ki az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) 400 cég megkérdezésével végzett felméréséből*.

A válaszadók majdnem ötödénél, jellemzően a lakásépítéssel foglalkozó vállalkozásoknál a 2021-re lekötött rendelésállomány meghaladja a jelenlegi kapacitásukat. Gondot jelent viszont a szakemberhiány, tízből nyolc cég szerint ez a fejlődés legkomolyabb akadálya. A helyzetet súlyosbítja, hogy a járvány miatt teljes brigádok estek ki a munkából hosszabb-rövidebb időre. A jelentést kommentáló szakértő szerint van megoldás, ami enyhítheti a problémákat: a digitalizáció.

 

Ma már az építőiparban is léteznek olyan digitális megoldások, szoftverek, amelyek bevezetése nem igényel komoly szaktudást, hosszú és költséges képzést. Az eszközigényük is minimális, elegendő egy okostelefon vagy egy tablet, a használatuk pedig akár 30 perc alatt is elsajátítható.  Az alkalmazásoknak köszönhetően jelentősen csökken a személyes kontaktusok száma a munkaterületeken, ami különösen fontos a járvány idején. A szoftverek által biztosított folyamatos, valós idejű információcsere a projektek résztvevői között megkönnyíti a munkabrigádok feladatainak elosztását, ütemezését, a rendelkezésre álló szakembergárda erőforrásainak hatékony átcsoportosítását, a hibák gyors kiszűrését és javítását, valamint akár évekre visszamenőleg az ellenőrzést. 

 

„Ügyfeleink visszajelzése alapján a nagyobb építkezéseken átlagosan 10 négyzetméterenként jelentkezik egy javítást igénylő hiba. Ezek a fennakadások komoly csúszásokat okozhatnak és rontják a minőséget. A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a megfelelő és a megrendelők igényeihez, a vállalkozások méreteihez, elvárásaihoz rugalmasan alkalmazkodó digitális megoldások jelentősen javítják az eredményeket.” – mondja Simon Szilárd, a PlanRadar építőipari, épületüzemeltetési szoftvert fejlesztő és forgalmazó bécsi központú cég magyarországi részlegének vezetője.

 

A világ 46 országában több mint 10 ezer ügyféllel és csaknem 100 ezer felhasználóval rendelkező vállalat szakértője szerint a legtöbb hiba oka a nem megfelelő kommunikáció a projektek résztvevői között. Általános jelenség, hogy hiába van meg az ütemterv, ha valami mégis kimarad, de ez nem azonnal, hanem csak az építkezés végéhez közelítve derül ki, vissza kell bontani mindent és újra kell kezdeni a munkát, ami időben és pénzben is komoly veszteséget jelent. 

 

Kiszámíthatatlan folyamatok, csúszások

Az ÉVOSZ felmérése szerint a járvány miatt az építőipari dolgozók kiszámíthatatlanul esnek ki a munkából, ami csúszásokhoz vezet. A folyamatok lelassulnak, fontos döntéseket elhalasztanak, az ellátási láncban tapasztalható fennakadások miatt sok esetben a kivárási taktikát választják a piac szereplői. A bizonytalanság a vállalási árakban is lecsapódik. Simon Szilárd is tud számos olyan esetről, amikor egy brigád váratlanul kiesett a munkából, vagy egy fontos beszállító a telefonos egyeztetés ellenére sem juttatta el az építkezés helyszínére a megrendelt anyagot. Kisebb mulasztások miatt is megakadhat egy építkezés, miközben az óra ketyeg, a pénz pedig fogy. A digitalizáció önmagában nem oldja meg ezeket a problémákat, de a szakember arra hívja fel a figyelmet, hogy a megfelelő eszközök felelősségteljes, tudatos használata sokat javíthat a helyzeten.

 

____________________ 

* Forrás: A portfolio.hu cikke az ÉVOSZ felméréséről: https://www.portfolio.hu/ingatlan/20210413/felejtsd-el-hogy-iden-olcsobban-fogsz-felujitani-vagy-epitkezni-478240

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59