Az NMHH együttműködik a cseh társhatósággal
Elfogadta egy gyöngyösi frekvenciapályázat tervezetét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület emellett elvégezte egy pápai frekvenciapályázat alaki vizsgálatát, és döntött négy vidéki pályázati eljárás nyerteséről is.
Rádiós pályázatok
A grémium döntött a Szekszárd 104,5 MHz, a Salgótarján 99,3 MHz, a Szentes 104,3 MHz és a Keszthely 92,2 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatairól: a nyertes e pályázati eljárások tekintetében az egyedül pályázó Karc FM Média Kft..
A tanács elfogadta a Gyöngyös telephelyű kisközösségi médiaszolgáltatási lehetőség használatára vonatkozó pályázati felhívásának tervezetét, a dokumentum az NMHH honlapján péntektől olvasható.
A Pápa 95,7 MHz helyi médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásban a grémium elvégezte a benyújtott ajánlat alaki vizsgálatát, és hiánypótlásra szólította fel az egyedüliként pályázó Pápai Platán Nonprofit Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
A váci Dunakanyar Rádió szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot rótt ki a testület, mivel a szolgáltató megszakította a sugárzást: március és április több napján sem volt hallható a rádió.
A FIX rádió szolgáltatójára összesen 40 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt, saját készítésű műsorszámot és közszolgálati műsor tett közzé a vizsgált márciusi adáshéten. A tanács továbbá figyelmeztette a Tamási Rádió, a Sárvár Rádió, a szolnoki 102,4 – Best FM és a Rádió Most Kaposvár szolgáltatóit, amiért eltértek szerződéses vállalásaiktól: a rádiók kevesebb a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort közvetítettek, a magyar és külföldi zenék aránya sem volt megfelelő, valamint kevesebb szöveget és közszolgálati műsort adtak le, mint azt szerződésük szerint kellett volna.
A testület a szankciók alkalmazásakor most is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A cseh társhatóság, az RRTV két, a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban megállapította, hogy a joghatósága alá tartozó, Magyarországon sugárzó Comedy Central szolgáltatója nem sértette meg a cseh jogszabályokat, míg a Film Mánia igen. Előbbi a Family Guy című sorozatot, utóbbi pedig Az ígéret szép szó című filmet korhatár-besorolás nélkül és nem megfelelő időpontban tette közzé. Mivel a magyar jogszabályok alapján mindkettőt 16-os besorolással kizárólag este 21 óra és reggel 5 óra között adhatták volna a csatornák, a társhatóság felhívta a szolgáltatók figyelmét arra, hogy tegyenek eleget a szigorúbb magyar szabályozásnak is, különös tekintettel a magyar korhatárjelzésekre. A Film Mánia megsértette a cseh törvényeket is, mivel a vulgáris és sértő szóhasználat miatt a film 13 óra 15 perckor nem kerülhetett volna adásba.
Kapcsolódó cikkek
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).