28 milliárd percet beszéltek a magyarok 2021-ben
A mobilokkal kezdetben szinte csak telefonálni lehetett. Később jött az SMS és a mobilnet, majd a telefonunk is „okosodott”, de minden funkció ellenére a hanghívás máig népszerű szolgáltatás. Ezt bizonyítják a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által összeállított Mobilpiaci jelentés adatai is.
2021-ben Magyarországon a körülbelül 9,5 millió hanghívásra alkalmas aktív SIM-kártyával 8,5 milliárd hívást kezdeményeztek a magyarok, és összesen 28 milliárd percet beszéltek. Ez azt jelenti, hogy egy SIM-kártyára átlagosan – havonta – 74 hívás és hívásonként 3 perc 20 másodperc beszédforgalom jutott – derült ki az NMHH kutatásából.
A vizsgált* időszak kezdetét jelentő 2015-2016-os negyedévekben átlagosan 178 percet beszéltek havonta egy SIM-kártyával, 2021-2022-ben viszont már 245 percet. A forgalom 2020-ban tetőzött, és onnantól kezdve érdemben nem emelkedett. A hosszabb távú trendek mellett 2020-tól szezonális hullámzások is megfigyelhetők a forgalom alakulásában. Az év harmadik negyedévében jellemzően kevesebbet beszélgettek mobilon az előfizetők.
A Mobilpiaci jelentés forgalmi adatai előfizetői és előfizetési típus szerinti bontásban is elérhetők. A lakossági pre paid előfizetők kevés hívást kezdeményeztek (28 db/hó) és rövid ideig beszéltek (1,2 perc/hívás). Ez érthető, hiszen bizonyos hívásforgalom felett már nem éri meg a forgalomarányos pre paid előfizetés. Érdekesség az is, hogy másként viselkednek a nem lakossági és a lakossági post paid előfizetők is. A nem lakossági ügyfelek többször telefonálnak (113 db/hó), mint a lakosságiak (83 db/hó), viszont a lakosságiak hosszabban beszélnek, (3,8 perc/hívás), mint a nem lakosságiak (3,1 perc/hívás). Úgy tűnik, hogy a magánbeszélgetésekre több időt szánunk, mint a munkával kapcsolatosakra.
Az NMHH szakemberei a forgalomváltozást meghatározó hívásszámot és híváshosszt külön-külön is vizsgálták. Az egy SIM-kártyára jutó hívások száma az időszak alatt trendszerűen nem változott, és a szezonális hatások sem voltak jelentősek. Hatása volt viszont az előfizetés típusának: a pre paid előfizetéssel rendelkező ügyfelek jelentősen kevesebb beszélgetést kezdeményeztek, a nem lakossági post paid előfizetők viszont többet.
Míg a hívások fajlagos száma nem, a hívások jellemző hossza az eltelt idővel jelentősen emelkedett, és a szezonalitás is kimutatható volt. A negyedik, de különösen az első negyedévben hosszabbak voltak a telefonhívások, a harmadikban pedig rövidebbek. Az is bebizonyosodott, hogy azokban az időszakokban, amikor a kapcsolásszám csökkent, a hívások ideje megnőtt. A lakossági post paid előfizetők több időt szántak egy hívásra, mint a pre paid, és mint a nem lakossági post paid előfizetők.
Összességében megállapítható, hogy még ma is szeretünk telefonálni, és hiába a rengeteg üzenetküldési lehetőség, egyre hosszabb hívásokat bonyolítunk ismerőseinkkel.
____________________
* 2015 negyedik negyedéve és 2022 második negyedéve közötti időszak
Kapcsolódó cikkek
- A tehetségkutatók sztárkultuszát vizsgálta az NMHH
- Elon Musk rakétája viszi majd a világűrbe a magyar kisműholdat
- Erre figyeljünk a karácsonyi ajándék- és csomagrendelés, valamint küldeményfeladásnál
- Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
- 97 éves a magyar rádió-műsorszórás
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Már ötvenezren váltottak korszerű mobiltelefonra az NMHH készülékcsere programjában
- Megduplázott támogatással segíti az elavult mobilok lecserélését az NMHH
- Már nem küldünk egymilliárd SMS-t, de többet telefonálunk
- Utazás előtt érdemes ellenőrizni a roamingkeretünket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.