Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
A luxemburgi médiahatóság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának kezdeményezésére ötezer eurós bírságot szabott ki az RTL II szolgáltatójára a Showder Klub egyik adásának szóhasználata és korhatár-besorolása miatt – az erről szóló tájékoztatót a tanács az e heti ülésén tárgyalta. A testület engedélyezte, hogy a kecskeméti Karc FM 97,7 később indítsa el szolgáltatását.
A Médiatanács megkeresése nyomán a luxemburgi társhatóság, az ALIA kiskorúakat és az emberi méltóságot védő rendelkezések megsértése miatt több mint másfél millió forintnak megfelelő – ötezer eurós – bírságot rótt ki az RTL II médiaszolgáltatójára a Showder Klub 2019. január 15-ei adása kapcsán. A műsorszám nyelvhasználata vulgáris volt, és több szexuális tartalmú vagy szexuális beállítottságra utaló viccet tartalmazott, ezért azt a 12-es korhatár-kategória helyett 16-osba kellett volna sorolni. A társhatóság a BeleValóVilág powered by Big Brother című műsor 2018. november 11-ei adása kapcsán pedig megrovásban részesítette a szolgáltatót a vulgáris nyelvezet miatt, így azt a 12-es korhatár-besorolás helyett ugyancsak 16-ossal lehetett volna csak közreadni – tájékoztatta az ALIA a magyar testületet.
A Médiatanács e heti ülésén hozzájárult ahhoz, hogy a Karc FM Média Kft. a Kecskemét 97,7 MHz frekvencián két hónapos haladékkal, legkésőbb december 29-én kezdje meg közösségi adását.
A Nyíregyházán is hallható Mustár Rádió szolgáltatóját negyvenezer forintra bírságolta a tanács, amiért egy vizsgált júliusi adáshéten kevesebb szöveget, magyar zenét, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort és több ismétlést tett közzé szerződéses vállalásaihoz képest.
A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Túl a mélyponton a tévés reklámpiac
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
- Újra szólhat Székesfehérváron a Vörösmarty Rádió
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.