Négy vidéki frekvenciapályázaton hirdetett nyerteseket a Médiatanács
Megállapította egy győri, egy mosonmagyaróvári, egy tihanyi és egy zalaegerszegi frekvencia közösségi használatára kiírt pályázat nyerteseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület elvégezte egy nyíregyházi frekvencia pályázatának alaki vizsgálatát is, és állampolgári bejelentések alapján ellenőrizte a Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorokat.
Rádiós pályázatok
A tanács nyertest hirdetett a Győr 96,4 MHz körzeti, a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz, a Tihany 97,6 MHz és a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon. A Katolikus Rádió Zrt. lett a nyertes a győri, a mosonmagyaróvári és a tihanyi frekvenciákon – amelyek közül előbbi kettőnél egyedül pályázott, míg a zalaegerszegi eljárás nyertese a szintén egyedül pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.
A testület elvégezte a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát és pályázati nyilvántartásba vette a Médiahíd Kft.-t.
Médiafelügyeleti döntések
Bejelentések alapján vizsgálta a grémium az RTL Klub Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorainak novemberi adásait. A testület megállapította, hogy a Drága örökösöknek nem kellett volna magasabb korhatár-besorolást kapnia, amiért egy beszélgetés hátterében a nézők kitakart, időnként elhomályosított aktképeket láthattak a falon, ugyanis a pár másodpercre megjelenő képeken kívül nem szerepelt és nem is utaltak szexualitásra az epizódban, és az említett ábrázolás sem volt hangsúlyos. Egy másik bejelentés a mindkét műsorban elhangzó indulatos, mérgelődő kifejezéseket kifogásolta, a grémium azonban megállapította, hogy ezek egyike sem minősült trágárságnak, nem haladta meg azt a mértéket, amely a védendő korosztály számára hátrányos hatással járna. A Médiatanács egyik esetben sem indít eljárást az RTL Klub szolgáltatójával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: Összesen 440 millió forintot kaphatnak a televíziók és rádiók működési költségeikre
- Médiatanács: Jövőre 1,44 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók különböző támogatásokra
- Hamarosan lehet pályázni a Budapest 92,9 MHz frekvenciára
- Ötezer eurós bírságot kapott az RTL II a Showder Klub miatt
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Magyar–román együttműködés a Mozi+ helytelen korhatárbesorolása miatt
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.