IBM a pénzügyi vezetőkről: tények a megérzések helyett

forrás: Prím Online, 2014. október 10. 17:25

A pénzügyi vezetők jelentős része munkája kétharmadában táblázatokra, kimutatásokra vagy a megérzéseire hagyatkozik. Több mint négyötödük tisztában van a vállalati adatok integrálásának fontosságával, de csak negyedük érzi úgy, hogy saját csapata igazán profi lenne ebben. Hogyan segíthet nekik a technológia? Erről szól az IBM globális kutatása és októberi konferenciája.

A szervezetek többségében a pénzügyi vezetők rendelkeznek a legpontosabb képpel a vállalat pillanatnyi financiális helyzetéről, ők azok, akik a legélesebben látják, milyen a cég mozgástere az adott gazdasági viszonyok között. Egyre erősebb azonban az elvárás, hogy a vállalat jövőjéről, üzleti lehetőségeiről is képesek legyenek megbízható előrejelzéseket adni. Rengeteg adat és információ áll rendelkezésükre, amelyek között a preditktív analitika és az üzleti intelligencia eszközei segítenek feltárni a jövőbeni döntéseket megalapozó, fontos összefüggéseket.

Chief Future Officer
Az IBM globális felmérése a pénzügyi vezetők technológia jártasságát kutatta, arra a kérdésre keresve a választ, hogy mikor lesz a Chief Financial Officer-ből Chief Future Officer, a jövőt látó és alakító pénzügyi szakember. A kutatás szerint a megkérdezett 576 pénzügyi vezető 82 százaléka pontosan tisztában van a vállalati adatok integrálásának fontosságával, de alig egynegyedük érzi úgy, hogy ebben saját csapatuk profi lenne. Arra a kérdésre, hogy a jövőben mely tényező fogja legjobban befolyásolni vállalatuk jövőjét, többségük a makrogazdasági körülményeket és a piaci viszonyokat említette. Harmadikként már a technológiai tényezőket jelölték meg – ez a korábbi, 2010-es felmérésben még csak az ötödik helyen szerepelt.

A kutatás szerint a CFO-k öt kulcsterületen szeretnének jobban teljesíteni: a már említett adatintegráció képességében (82%), a tehetséges szakemberek kinevelésében (87%), a költségvetés tervezés és az előrejelzés optimalizálásában (87%), az üzleti teljesítmény mérésében és monitorozásában (92%) valamint abban, hogy nagyobb részt vállalhassanak a vállalati stratégia kialakításában (91%). Érdekes, hogy ez utóbbiban jelenleg csak 57 százalékuk tekinti magát kompetensnek. A tipikus pénzügyi vezető munkája kétharmad részében klasszikusan táblázatokra, kimutatásokra és megérzésekre támaszkodik, a cég üzleti teljesítményének növelésében oroszlánrészt vállaló szakemberek csaknem fele azonban belső és külső adatforrásokra támaszkodik, amikor tisztábban akar látni egy-egy területen. 

Technológia az üzletben és a konyhában
Ők azok, akik jobban ismerik az informatikai megoldásokat, különböző típusú analitikai szoftvereket használnak a kapacitások előrejelzésére és megtervezésére vagy piaci és versenytárselemzésekre. Az IBM Magyarország októberi Business Connect konferenciáján többek között ezekről a megoldásokról is beszélünk, és arról, milyen eszközökkel segíti a technológia a pénzügyi vezetőket, hogy tisztábban láthassák a vállalat jövőjét és üzleti perspektíváit. A konferencia üzleti szekciójában –az IBM képviselői mellett – szakértőink között lesznek a legnagyobb biztosító és pénzügyi vállalatok menedzserei, Benkő Vilmos, az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, Madár István, a Portfolio.hu vezető elemzője és Kocsi Ilona a Világgazdaság főmunkatársa. A konferencián beszélünk Watsonról, az IBM szuperintelligens számítógépéről is, amely az orvosi kutatás és az üzleti tanácsadás után a konyhában is kipróbálta magát. A mesterséges intelligencia által kreált különleges ételeket a konferencia vendégei is megkóstolhatják majd – október 21-én 14 órakor a Budapest Bálnában.

Az IBM globális kutatása a pénzügyi vezetők és a technológia kapcsolatáról itt érhető el teljes terjedelmében.
 

Kulcsszavak: CIO trend pénzügy IBM

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde

A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből. 

2024. május 8. 14:16

GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I

Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése,  valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.

2024. május 8. 11:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36